Kategorier

tisdag 14 september 2010

Lite små nojjig

Imorgon går vi in i en ny graviditets vecka. Med en lättnad känner jag att liten rör sig & verkar må bra. Imorgon ska jag träffa min barnmorska & då får jag lyssna på hjärtljuden villket kommer att vara lugnande. Efter det som har hänt, ni vet vad jag menar så har jag blivit lite extra nervös. Jag vet att jag måste släppa det & njuta av våran graviditet. Nu är det inte många veckor kvar. Jag vet inte ifall jag kommer att bli gravid igen, det finns ju inga garantier även om vi så gärna skulle vilja.
Idag har jag fått lite gjort här hemma. Jag har tvättat sängkläder, dammsugit, dammat och lagat mat. Igentligen hade jag velat skura golven men det får vänta tills imorgon. Min rygg/svank klarar inte mer än det som gjordes idag.
Vi har in handlat det mesta, några få saker saknas. Bebbes kläder måste tvättas men det tar vi om...ja 1 vecka, då passar jag även på & packar bb väskan.

5 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Det är naturligt att känna som du gör, med tanke på det som hänt, men precis som du säger, släpp det och tänk på Er graviditet istället...
    Det kommer gå alldeles utmärkt =)!

    Vad duktig du är , som städar och fixar. Starkt av dig att orka =), jag kan tänka mig, att det är minst sagt tungt...

    Den dieten jag kör nu, är hos ett företag som heter Itrim. Det är en VLCD (Very Low Calorie Diet) som innebär att jag inte får dricka annat än shakes och soppor i 3 veckor, för att därefter gå över till lite fastare mat, (dock ingen riktig mat) i ytterligare 9 veckor.
    Jag gör det , för att gå ner i vikt inför en provrörsbefruktning och blev rekommenderad dieten av en läkare på Carl von Linné kliniken i Uppsala.
    Det går alldeles utmärkt, även om det är extremt jobbigt att hålla, men än så länge har jag inte "åkt dit" med att provsmaka annat...=).
    Jag har bestämt mig, att jag ska fixa detta, och när jag är klar, har jag inte bara tappat ca 18-25 kg på 12 veckor, utan kan börja med en ny behandling, som förhoppningsvis leder till graviditet.Skulle jag mot all förmodan bli gravid naturlig väg (finns en minimal chans), så får jag frysa mitt kontrakt hos Itrim , eftersom det man inte får gå på deras program under tiden man är med barn och ammar.
    Hoppas denna uppsats gav dig lite insyn, haha.

    Ha en underbar dag!
    Kramar i massor.
    Luiza

    SvaraRadera
  2. Ok. Nä jag undrade för att innan jag blev gravid brukade jag köra Herbalife, det e typ nåt i samma stil som det du kör. Man dricker shakes, 2 st som ersätter två mål om dagen & så äter man ett mål mat som vanligt. Man kan även komplettera med så kallade Bars, det e som godis mellanmål. Det är kämpigt men det är effektivt. Tänkte köra det igen efter graviditeten, förstås när jag har ammat färdigt om jag nu kommer igång med ammningen.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du känner oro, jag har själv väldigt svårt att koppla av och njuta. Hoppas det känns bättre efter att du fått lyssna på hjärtljuden, jag är säker på att allt kommer gå bra för dig :) Kram

    SvaraRadera
  4. Hej på dej!
    Samma för mej här, går inte att koppla av, tänker på det hela tiden... speciellt när ja tänker gud va roligt nu kommer bebisen snart, så blir ja stel och tänker.. tänk om nåt händer... men så får man ju egentligen inte tänka... ångrar så att ja lyckades läsa det inlägget tyvärr,har inte läst hennes blogg så länge men man tycker ju det är så kul när man är ungefär i samma stadie i graviditeten...

    Sörjer nåt enormt med dem... Kul att träffa barnmorskan, ja ska dit nästa torsdag igen.. får se hur mycke man växt då:)

    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att du är orolig, jag känner samma sak. Tog upp det med min bm när jag var där i måndags och hon sa att det som hände är riktigt riktigt ovanligt, så det gjorde mig lite lugnare. Här har också pyret levt om som bara den de senaste dagarna.

    SvaraRadera