Kategorier

lördag 25 september 2010

Soffa & Åkpåse

Vi fick hem soffan igår. Vi höll på i ca 2 timmar för att få ihop alla delar. När vi väl var klara satte jag mig i den pustar ut & lutar mig bakåt & då känner jag hur det knäpper till i rygg-delen av soffan. Jag tänkte vad nu då! Maken tog bort kudden och tryckte på den "hårda" delen som var alldelled utåt buktad och åkte in av trycket (då lät som när man slår på en trumma). Vet inte ifall ni förstår vad jag menar. Iallafall, det ska inte vara så. Vi åkte tillbaka till butiken idag för att höra vad man kunde göra. Dom beställde hem den delen av soffan & det kan ta 4-5 veckor innan dom får hem delen. OOOHHHH suck! Jag sa till killen i disken att jag ska ha barn snart (alltid bra ursäkt & sann också) och att vi skulle uppskatta ifall dom kan köra hem soffdelen när den kommer. Han svarade att han skulle se vad han kan göra. Ah, som jag känner nu så känns det som att jag skulle kunna bli riktigt grinig & otrevlig ifall dom inte kör hem den delen.

Nä nu byter jag ämne till nåt kul=)& bra.

Idag gjorde vi ett kanon köp till pyret=) Vi köpte en jätte fin & bra fleecefodrad åkpåse techno på barnens hus. Den kostar igentligen 595 kr men nu säljer dom den för 295kr! Helt fantastiskt med tanke på hur dyra åkpåsarna som vi hade kikat på var. Jag hade till och med övervägt att sy en själv.

Om ni är nyfikna kan ni gå in här http://www.barnenshus.se/ & kika på åkpåsen. Ni kan även anmäla er & hämta en babybox med olika prover & en blöjhink helt gratis.

Kram!

4 kommentarer:

  1. Så tråkigt när det ska vara fel på sakerna man köper!
    När vi köpte ny soffa förra gången så kom den inte när den skulle. Vi skulle ha hemkörning och hade slängt ut den gamla, men den nya soffan kom inte och vi satt på en madrass i tv-rummet. När soffan fortfarande inte kommit efter 5 veckor och jag skulle ha 25-årsfest så fick vi en lånesoffa. Tur att man har en mamma som kan prata, för jag var bara uppgiven och grät...
    Hoppas det ordnar sig för er, och hemkörning tycker jag absolut att ni ska få!
    Nu är det inte långt kvar!
    Det är så spännande att följa dig!
    Ta hand om dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Så himla typiskt att det skulle ta så lång tid att få den där delen till soffan. Utkörning är det minsta de kan göra!

    Vilket klipp på åkpåsen, sånt blir man alltid glad för :-)

    SvaraRadera
  3. Trist med strul :/

    Åkpåsen var jättefin:) Jisses vad dyrt det är med åkpåsar och skötväskor! Tyvärr har vi redan köpt åkpåse, annars hade jag slagit till nu.

    SvaraRadera
  4. Jag förstår dig med soffan! Om man köpt något nytt så vill man ju bara ha den på plats som den ska va :) Kräv hemkörning!!

    SvaraRadera