Kategorier

torsdag 16 september 2010

Kännslor=kaos

Nu sitter jag här och tar en lite paus medans golvet torkar. Moppat har jag gjort japp japp. Det känns som att man kan städa & städa och ändå tar det aldrig slut. Kollade på en repris från Rent hus. Dear loard. Snacka om att vissa människor lever i praktiskt taget en sop tipp. Djur under madrsassen som de sover på varje natt och så vidare. Blä jag spyr.

Mycket måste göras här hemma. Men jag tar lite i taget. Maken jobbar från 6-16 mån-fre, så det förväntas iallafall finnas färdig mat när han kommer hem. Det förväntade jag mig med när jag kom hem från ett långt arbetspass & han pluggade.

Igår var ingen kul dag för mig. Efter besöket hos barnmorskan hade jag en diskussion/gnabb med en person som jag älskar djupt. Vi hade delade åsikter angående en sak. Sanningen är att jag känner mig så skör att jag inte klarar dispyter utan att bryta ihop totalt. Mitt i våran lilla debatt började jag stortjuta, personen i fråga fattade noll. Ena stunden beter jag mig som en bitch & nästa är det skit synd om mig. Snacka om kännslo kaos. Jag grät så mycket & länge så huvudet dunkade av tryck/huvudvärk hela kvällen. Somnade som jag sa i tidigare inlägg kl 21 med huvudvärk & vaknade kl23.30 med en fasansfull huvudvärk. Nu har jag ingen huvudvärk men jag grubblar som vanligt. Jag är en riktig grubblare. Mina vänner brukar säga åt mig att släppa ämnet i fråga. Det är inte för att jag är gravid som jag grubblar, fast kan nog erkännat att det har blivit lite (mycke) värre med hormonerna. Bästa sättet att lösa grubblandet på är att dra på högsta volymen på stereon & lyssna på nån bra musik. Salsa gör mig alltid på gott humör så det ska jag dra på nu.

Hej så länge. Kram kram!!

5 kommentarer:

  1. Jobbigt när hormonerna drar iväg, jag märker att jag också har blivit känsligare på vissa saker. Mina tårar kommer lätt för minsta lilla sak.

    Nu har jag lagt ut bilder på lektäcket!

    SvaraRadera
  2. Min svärmor är riktigt duktig på att sy så hon har gjort en voksiåkpåse till oss, jag valde tyg och hon sydde :-)
    Här har du bilder på hur den ser ut: http://lillaunderbarn.blogg.se/2010/august/utkast-aug-1-2010.html

    Det är perfekt att börja fylla frysen redan nu med godsaker, för jag kan tänka mig att man kommer att ha huset fullt första tiden med alla som vill se underverket :-)

    SvaraRadera
  3. Visst finns det alltid att göra då det kommer till hemmet och städningen...Det tar aldrig slut.
    Och jag kan tex räkna på mina 5 fingrar, hur många ggr jag kommit till botten av tvättkorgen...haha.

    Jag tror, vi kvinnor (även vissa män) är riktiga grubblare...Vi vänder och vrider på saker , spekulerar, ja du förstår, haha.

    Ha en fin kväll nu, och hoppas du kan sova inatt. Utan huvudvärk.
    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  4. Hej på dej!!!
    Ja har även 2 katter ja oxå som beter sig likadant, helt sjukt att de kan känna av!
    Hoppas du haft en trevlig dag... och ja förstår inte själv egentligen hur ja pallar att jobba, men har ju tyvärr inte så mycke val... säger de nej på försäkringskassan fast ja har massa underlag så är det inte så mycke mer att göra, måste ju ha pengar! Ja tycker det skulle vara standard att man skulle få gå hem minst en månad innan det är dags... men ja får ju inte ens gå hem halvtid så ja vet inte riktigt hur de tänker...

    Må gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hormoner, visst älskar man dem..
    Jag blev sur på M för någon vecka sedan eftersom jag inte tyckte att han lyssnade på mig och den nysmörade smörgåsen hamnade i hans huvud innan jag störtade in i sovrummet smällde igen dörren och grät högljutt i minst en timme (och när jag insåg hur töntig jag var tjöt jag ännu högre)

    SvaraRadera