Kategorier

tisdag 27 september 2011

dokumentär åsikter

Nähep inga kommentarer alltså ingen som tycker nåt...nejdå skojja bara;)
Då får jag väl tycka till själv.
Jag tyckte att det var en bra dokumentär igår (gå in här om du vill se programmet). Jag blev bara SÅ irriterad på författaren (Lena Andersson) som satt där! Hon höll på & reta gallfeber på mig. Jag begrep inte vad hon ville säga & det hon sa borde hon inte ha sagt för det var bara en massa förvirrande & irriterande svammel. Kanske var det meningen att hon skulle reta gallfeber...? Däremot tyckte jag att Johanna & psykologen Anders Möller var intressanta att lyssna på. Psykologen sa mycket som var bra & sant & sånt gillar jag=)
Det dom pratar om att man ska fundera på varför man vill ha barn. I mitt fall var det för att jag just tyckte att det är meningen med livet. Jag höll på & gå åt av kännslan av att jag kanske aldrig skulle kunna få barn. Jag tror definitivt inte att man lär sig vilja ha barn för att det är meningen med livet. Utan jag tror att det är en kännsla som tillexempel jag som kvinna känner när jag har träffat rätt man eller när jag känner mig mogen för det. Det är olika för alla. Jag pratar om mig & vad jag tror.


7 kommentarer:

  1. Ja, det kändes lite malplace när någon som valt bort barn i sitt liv satt och hade åsikter kring de som VILL ha barn. Helknasigt! Jag bryr mig inte om eller har åsiktsteorier kring hennes val men hon vill visst tycka en hel del kring våra känslor och val. Märkligt...

    Men vi vet ju bäst själva om oss själva. Tur det!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ska se det sedan när ungarna somnat. Jag tycker också det är meningen med livet, men har inte alltid tyckt så. Den känslan slog mig som en boxare mitt på näsan när jag träffade rätt man :-)

    SvaraRadera
  3. Ja eller hur! Hon var ju helt uta på hal is lixom.

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Mallan; När jag träffade maken visste jag att det var honom som jag ville ha barn med=) Jag tyckte inte heller att meningen med livet var barn. Alltså har författaren fel även där;) Enligt mig=)

    SvaraRadera
  5. Jag har inga barn. Någongång vill jag kanske det men inte här och nu. Men jag såg programmet igår och hon höll på att reta gallfeber även på mig. Hon fick ju inte ur sig en enda vettig åsikt eller framförallt argument till VARFÖR hon tyckte som hon gjorde. Nej, jag tyckte bara hon verkade väldigt osympatisk. Men de andra två som pratade (kommer inte ihåg namnen) dom höll jag med om nästan allt de sa :)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  6. Jo, tack, hon retade gallfeber på mig och Anders också... Jag respekterar hennes val, men hon skulle inte varit med i en sådan dokumentär.
    Punkt.

    Tack så hjärtligt för din kommentar, här om dagen, den värmde så in i he***te...

    Ha en god natt.
    Kram/
    Luzia

    SvaraRadera