Kategorier

måndag 27 september 2010

Evigt tacksam

Det är svårt att begripa att det snart är dags. Om ett par dagar räknas pyret som fullgången, fullt utvecklad, helt fantastiskt. Det var inte länge sen jag såg 4 celler i en skärm som läkaren förde in i livmodern. Helt otroligt. Nu har vi ett kärleksbarn som är så gott som fullt utvecklat. Tankarna är många. Framförallt är jag evigt tacksam att vi fick den här möjligheten & att jag har fått erfara hur det känns att vara gravid. Maken har fått känna på hur det känns att hans bebis rör sig i min mage. Se mig växa. Jag trodde verkligen aldrig att det skulle bli så. Jag var så ledsen & kännde mig så besviken på allt. Vartenda månad var det ett minus på stickan och mensen kom. Jag hade ägglossning & vi höll på som tokar. Men till slut så gick det, med lite hjälp.

6 kommentarer:

  1. Åååh, fina , fina du!!!!
    Du är så vacker!!!

    Tänk, det är helt otroligt, det här med barn =)!
    Jag längtar till jag också står där med magen i vädret =D.

    Ha en bra dag, vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul att se dig :-)! Vad vacker du är!!!
    Snart är det dags för er, det är så spännande. Vara inte rädd för förlossningen, det blir kul, du får se! Man har enorma krafter i sig som man inte ens visste om, som kommer fram när man behöver dem, och sedan den glädjen ni får efteråt är värt all smärta. Jag har ett "fint" minne om vår förlossning trots att vi visste att barnet inte levde. Men jag tänkte hela tiden under förlossningen, att denna kan vara något underbart om man vet att barnet lever där inne och inom några timmar blir man en familj.
    Jag är så glad för er och längtar efter att se er lilla bebis snart! Jag säger inte att jag inte blir ledsen när jag ser era stora magar och vet att ni får snart era bebisar, att något händer med er, som gick fel med oss, men samtidigt har jag en glädje i mig att ni ska lyckas, för att INGEN i världen får gå igenom det som vi gjorde!!!
    Stora kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Vad fin du är! Kul att får se en bild på dig! Tänk att det snart är dax! Jag har följt dig sen ditt första inlägg, och nu kommer snart bebisen. Det är så spännande! Längtar efter att få se er guldklimp!
    Känner igen mig i det du skriver, trodde aldrig att detta skulle hända oss och nu sitter vi här med en liten Oskar. =)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni för era kommentarer.

    Luiza: Det är klart att du också kommer att stå där med magen i vädret med världens smile i ansiktet. Det är underbart & värt att kämpa för=D

    Tonci: Tack snälla du för din kommentar, du vet inte hur glad jag blir över att du tog dig tiden att kommentera här hos mig. Jag läser alla dina inlägg nu som förr. Jag tänker på dig dagligen & hoppas innerligt att eran smärta ska bli lättare att hantera mycket snart. Embi finns i era hjärtan & är en vacker ängel, det vet jag. Han finns i mitt hjärta & i så många andras hjärtan. Jag vet att han kommer att bli en stolt storebror en vacker dag.

    Jessica. Ja snart är det dax, tänk vad tiden går. Vi har följt & kommenterat varandras bloggar troget hihi=) Snart får du & de andra se vad det är för liten som jag har burit på i 9 månader. Vi har redan fått se din så söta Oskar, som är så fruktansvärt go när han ler=) Helt fantastiskt att vi lyckades=D

    Kram till er=D

    SvaraRadera
  5. Visst är det underbart!! Jag trodde aldrig att vi skulle lyckas heller, sen när man väl är där känns det såååå overkligt! Jag lovade mig själv att aldrig klaga på graviditeten och hur jag mådde eftersom vi hade kämpat så länge. Turligt nog mådde jag ju toppen hela tiden, så det fanns ingen grund för klagan heller. Vår lilla tjej är 3 veckor nu och det är helt fantastiskt!
    Njut av din mage, snart är den borta och då har du ett BARN istället :-) Många kramar!!

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra ord och tankar du skriver, för visst är det just så det är. Att få bära ett barn är en ynnest och något jag heller aldrig trodde jag skulle få uppleva. Det är helt otroligt att vara där vi är idag.

    Vilket fint foto också! Kul att se dig :)

    SvaraRadera