Kategorier

söndag 22 januari 2012

Knas boll

Jaha kära ni. Jag mår inge vidare. Därför håller jag mig borta. Vem vill läsa gnäll när det kan tyckas att man egentligen borde må prima?
Jag har en förtjusande make som är så otrolig och en underbar son som gör mig och min tillvaro till vad jag alltid drömt om. Men inom mig finns en jävul som hela tiden är en pessimist och ingenting är nog bra för. Vet inte hur jag ska sätta rätt ord på känslan.
Jag hoppas att jag snart ska må bättre och känna att jag duger precis som jag är. Utan att misstro folk och dess väl mening. Utan att vara så orolig för vad andra ska tycka och tänka.
Jag vill kunna vara här och nu, njuta av de små sakerna som gör livet härligt att leva. Jag vill sluta haka upp mig på vardagliga petitesser. Jag vill kunna strunta i vad andra kan tros tycka och tänka. Livet passerar förbi och jag lever i allt annat än här och nu i mig och vad som är till för att jag ska njuta till.

Jag är knasig. Knasboll i ett nötskal.

Kram!!!

8 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Jag hoppas att du kommer må bättre fort igen!
    Finns här för dig, det hoppas jag att du vet!
    Du är en av de finaste personerna jag har träffat!
    Synd bara att det är så långt emellan oss...

    Många kramar Jessica

    SvaraRadera
  2. Men finaste hjärtat...
    Fy, vad hemskt det är att må sådär dåligt....
    Jag vet precis.

    Du, ring mig imorgon om du vill prata lite. Ring idag, jag är vaken till 21...

    Har du sett idioten som kommenterat på min blogg...?
    Hahaha...ja, man slutar aldrig att förvånas.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej vännen. Tråkigt att du mår lite visset. Hoppas du snart kommer överens med dina tankar och tyvärr kan man ju inte styra så mycket över känslorna man har.

    Många kramar

    SvaraRadera
  4. Vet inte om mitt inlägg som jag skrev försvann eller om det fastade nånstans som jag inte ser. Men i vilket fall skrev jag att jag tyckte det var tråkigt att du inte känner dig på topp. Jobbigt med knasiga tankar men de finns väl ofta någon förklaring till att man känner som man känner! Många kramar

    SvaraRadera
  5. Hej! Vet inte om du känner till det stora Bloggminglet som kommer att vara den 28:e april i Sthlm? Det är för alla föräldrabloggare och alla har chans att komma, läs gärna mer på vår hemsida! Hoppas vi ses :-)

    SvaraRadera
  6. Gumman..undrade vart du tagit vägen! Tror de är svårt för människan överhuvudtaget att vara nöjd med det man har. Men bra man vet vad man har;) så de är ju tummen upp att du vet så så farligt kanske de inte är? Menar att de negativa tankarna kanske tar över för mycket ibland..tänk bara på hur bra fru du faktiskt är, bra mamma o underbar vän! Love u! Puss från belle eller bella donna :)

    SvaraRadera