Kategorier

måndag 9 januari 2012

Ensam morgon

NU har jag lämnat Lucas på dagis. Vi får se hur det går. Idag ska han vara kvar & äta med de andra barnen sen ska jag hämta honom.
Min chef ringde idag & frågade hur jag kan jobba den här veckan & om inskolningen är färdig. Mmnja inskolningen är ju färdig men han ska ju inte vara kvar en hel dag på en gång utan vi tar det successivt tyckte dagisfröken. Jag ska vara tillgänglig hela tiden tills jag fått klartecken att allt e lugnt. Det tycker jag låter bra men sen har vi ju det här med min mammapenning som tar slut i januari. Jag måste ju jobba. Samtidigt som Lucas går först. Ja det är ett pusslande med tiderna. För maken jobbar skift så vi måste anpassa oss.
Sen så har vi 1 bil & den tar maken då han jobbar på morgonen eftersom han har ganska långt till jobbet. Själv ska jag laga en punka på min cykel som stått ute de senaste 2 åren. Sen måste jag fixa en ny sadel till cykeln. För vi har nämligen en grann katt som har varit & pissat på min cykel. Han har väl känt att vi har katter hemma & vill markera. Cykeln står på baksidan...sa jag det? Nämen iallafall så har jag lite & göra. För om jag tillexempel börjar klockan 8 en morgon då måste jag lämna Lucas senast kl 7.30 & sen åka/cykla till jobbet. Avstånden är inte så stora från dagis-hem-jobb men allt tar ju sin tid & jag får inte vara tidsoptimist som jag har för ovana att vara.
Nä nu ska jag njuta av ensamheten, dricka kaffe & strosa lite runt bland bloggar. Kan det bli bättre=P Nääää! Haha!! Föresten det kanske ska informeras att vi rökt "fredspipan" & allt är frid & fröjd här. Inga tjuriga miner alltså=P Bara gladisar=P
Kramen!!

4 kommentarer:

  1. Skönt att allt löst sig bra :)

    Det är ett hiskeligt pusslande med att få ihop saker, vi måste börja tänka på det nu när dottern blir 1 hur vi ska göra med dagar och jobb etc. Vet ingenting än, känner mig bara vilsen ärligt talat - men antar att allt löser sig :)

    Ha en fin dag kram

    SvaraRadera
  2. Ja men visst löser det sig. Jag är ju så velig & tycker att det är ett evigt pusslande med tider. Men som sagt allt löser sig=P
    Oj vad tiden går, hon blir 1 nu=D

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du har en mysig förmiddag och dag =).
    Önskar du vore här =).

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Åh vännen vi måste ses!

    Kram!!

    SvaraRadera