Kategorier

söndag 19 december 2010

Day 06 – Your day

Min dag började med att lillen vaknade vid 8 tiden & ville äta. Efter det åt jag min gröt. Sen somnade vi om igen hela familjen, mamma, pappa, barn=) Vi vaknade på riktigt vid 13. Riktigt sent=P Men oj vad skönt det var att sova ut. Man behöver det ibland.
Sen bar det av ut till bilen. Jag hjälpte maken med att hitta felet som uppstått med bromsarna. Han låg under bilen och ropade BROMSA & jag bromsade & efter ett tag sa han Ahaaaa nu vet jag vad det är för fel. Det sprutar bromsvätska kolla. Jag lade mig under bilen & såg vart felet satt. En slang hade spruckit så all broms vätska hade sipprat ut. Not good. Under tiden låg Lucas & sov i sin vagn brevid. När han vaknade gick vi hem, böt på honom & han åt. Sen bar det av igen. Vi åkte för att köpa en ny slang. Så imorgon ska vi reparera det trasiga. Hoppas verkligen bilen fungerar sen. Drygt när bilen pajar måste jag säga. Man blir så bortskämd när man har bil & det märks så fort den inte fungerar hur jobbigt det blir att åka buss, speciellt nu när det är så kallt. När vi kom hem lagade jag mat, M passade på & duscha sen åt vi. Efter maten kollade vi på TV sen duschade jag. Givetvis har jag ammat X antal gånger & bytt blöjor på Lucas under dagen.
Nu är klockan mycket. Maken sitter i vardagsrummet och kollar på film, Lucas ligger & sover & jag sitter med min laptop i köket och skriver det här inlägget. Nu återstår bara för mig att gå & lägga mig.
Så God natt=)

1 kommentar:

  1. Ni hade en riktigt lång sovmorgon. Kul!
    Vad bra att din man hittade felet med bromsen och det inte uppstod något när någon av er körde bilen.
    Kram

    SvaraRadera