Kategorier

måndag 20 december 2010

Bättre sent en aldrig....

Tro inte att jag har glömt bort att skriva min förlossnings historia.
Grejen är den att först orkade jag inte, och sen tyckte att det skulle bli kul med detaljer som jag kunde dela med mig från journalen. Nu är sanningen den att jag har av bokat 2 st återbesök hos min BM. Jag orkar verkligen inte åka dit och jag måste dit för hon vill gå igenom min journal med mig och vi ska prata om förlossningen. Drygt. I somras var det ok att korsa hela stan för att gå på undersökningar osv, sen så var man nyfiken på hjärtljud osv=P Men nu är det kallt, lillen är redan här så det känns inte lika spännande att fara tvärs över stan för att få gå dit längre. Men jag måste annars får jag inte min journal!
Tur att vi har valt BVC här i samma område.

6 kommentarer:

  1. Hihi, ja visst är det konstigt, det där med att man har känslan av att man känt vaann hela livet =).
    Mitt sinne är rätt öppet, så det gör ingenting att du skriver som att du faktiskt känt mig hela livet =).
    Du verkar en oerhört hjärtlig människa, som jag gärna skulle träffa en vacker dag, för at bara ta en fika eller 2...

    Och du, vilken tur att ni valt en BVC i samma område. Det blir oftast lättare då ;)!

    Ha en fin kväll.
    Nu ska jag återgå till fantastiska Ernst.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, glömde nämna, att Nessie (min kisse) fick en puss av Marre...Hon såg lite frågande på mig, men det var välkommet =).

    SvaraRadera
  3. Okej...då hade du nog en rätt bra förlossning :)
    för hade den varit hemsk...då hade du skrivit om den för länge sedan, haft ett behov av att prata om det om och om igen.
    Jag vet, men ett nyfött barn att man blir så där hejdlöst förälskad, men det är fortfarande helt okej att vara "människa" in i mellan :D

    SvaraRadera
  4. Huskatt: förlossningen var långdragen, vi kom in på natten till fredagen och han är född på söndag morgon¨. Det slutade med sugklocka. Det var inte speciellt lätt kan jag säga. Jag tror att det blev mottsatt effekt här för min del. Jag har dragit på det för att jag inte orkat tänka på det. Ärligt så vet jag inte varför det har tagit sån tid att få ihop en berättelse. Lathet kanske.
    Men den kommer, min berättelse, bara jag får tag i journalen:)

    SvaraRadera
  5. Kan du inte vänta med förlossningsberättelsen till nångång i april? ;-)
    Jag är beräknad till 18 apr och jag kommer inte kunna låta bli att läsa fast jag själv börjar bli lite skraj.
    Jag gick förresten in i v.24 (23+0) idag. Välkommen som följare förresten. =) Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Marre!
    Hjälper dig gärna med Signatur under inläggen men har tyvärr inte tid före jul, julstööök som måste göras...men jag återkommer.
    Ha en God Jul!

    SvaraRadera