Kategorier

onsdag 15 december 2010

Day 03 – Your parents

Ok here we go.
Mina föräldrar gifte sig när jag låg i mammas mage. Båda hade varit gifta innan dess. Min far har barn från sitt första äktenskap, 3st. Min bror föddes när jag var 2½ år.
------------------------------
Man kan säga att min barndom var lycklig tills min mamma blev sjuk. Hon drabbades av bland annat 2 massiva hjärnblödningar när jag var 8 år. Efter det blev livet aldrig mer sig likt för våran familj. Mammas personlighet ändrades ganska mycket. Hon blev aggressiv och rent ut sagt elak mellan åt. Min far pallade inte trycket och de skilde sig. Far träffade ny och sen en ny och sen en ny för att slutligen gifta sig med en annan.
Mamma kom underfund med att hon inte kunde ta hand om min bror och mig så vi fick bo hos min far och en av de nya kvinnorna, som var en häxa.
Min stackars mor blev ganska ensam eftersom hon hade ett sånt svårt humör att handskas med. Idag ångrar jag att jag inte försökte vara nära henne mer, men jag vet att det var omöjligt.
-----
Ush jag vet inte vad jag ska skriva. Jag hade så gärna velat skriva att allt varit perfekt och en dans på rosor men det kan jag tyvärr inte. Mycket på grund av mina föräldrar. Min mor kan jag egentligen inte beskylla hon blev sjuk.
------------
För att ni ska förstå hur min far är så kan jag berätta att han köpte hus i hemlandet och flyttade dit med sin nya fru i maj. Ja, jag var gravid, ja han visste det, ja han kunde ha ändrat lite på sina planer men nej det gjorde han inte.
Jag älskar min far högt och hur konstigt det än må låta så gör jag nästan allt för att bibehålla den bra eller dåliga kontakt vi har.
-----------
Min mor som fanns för mig mest i slutet av sitt 59 åriga liv och i början av mitt liv gick tyvärr
bort 2008 i en hjärtinfarkt.
--
Jag vill ändå säga att jag har haft underbara stunder med dom båda, allt har inte varit dåligt. Men det mindre bra är på något konstigt sätt där som ett märke i min själ.
---
Det här inlägget är varken lätt eller kul för mig men jag väljer att dela min "historia" med er.
---------
Är det något ni undrar så är det bara att fråga;)

5 kommentarer:

  1. Hade faktiskt tänkt fråga dig hur det är med dina föräldrar. Har ju träffat de båda. Kommer ihåg när vi åkte och hälsade på din mor i höghuset på Bäckby. Och visst körde din far buss? Har en bild av en skäggig och glad gubbe bakom ratten! Vad gör din lillebror nu? Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Vad sorglig berättelse :-(! Min mamma var också 59 år när hon gick bort.
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Frugan flink:
    Jag hade glömt bort att du träffat min mor. Jo pappa körde buss. Min bror är bagare och jobbar en hel del. Vi har ingen vidare kontakt.
    Kram kram!!

    SvaraRadera
  4. Verkligen sorgligt att läsa om din familj. Skickar en massa kramar

    SvaraRadera