Kategorier

onsdag 29 december 2010

egentid & sötsaker

Vad skönt det är att gå upp tidigt (för mig) och få lite egentid. Maken & lillen ligger och sover. Jag åt nyss min havre grynsgröt med äppelmos & mjölk. Det är ett måste så här dags. Tänk att jag är vrålhungrig så fort jag slår upp ögonen, men jag har en regel som jag följer, inget i magen innan klockan har passerat 6. Annars räknas det som natt enligt mig. När jag var gravid åt jag vilken tid som helst & nu måste ändring ske. Jag kan säga att det är svårt det där. Jag kan mycket väl förstå de som fortsätter äta...hmmm jag kanske har problem.... Nä jag har alltid varit matglad. Bara jag får in en rutin med ordning så blir det bra. Det värsta är när man börjar slarva med godis och sötsaker, för det blir verkligen ett beroende som är livsfarligt för vikten.

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt med den där lilla egentiden på morgonen! Jag går gärna upp tidigt oxå. Fast ingen frukost för mig, det blir en kopp kaffe framför datorn...
    Kram

    SvaraRadera