Kategorier

torsdag 9 december 2010

Släpp allt!!!!

Igår träffade jag en kompis på BVC, hon var där med sin 2 åriga dotter och son på 4 månader. Vi började prata om hur det är att ha barn osv. Jag frågade hur hon hinner med allt, ja alla för mig måsten. Hon svarade nåt så enkelt och klokt så här sa hon;
jag släpper allt så som städning och matlagning, jag koncentrerar mig "bara" på att ta hand om barnen måndag till fredag. På helgerna när min man är hemma passar jag på att laga mat & storstäda.
Jag borde lära mig att släppa allt...klarar inte riktigt det. Jag har alltid en irriterande djävul på axeln som säger ska bara & ska bara.

1 kommentar:

  1. Här har du en till... Jag är exakt likadan!
    Det är något jag jobbar på hela tiden.

    Man behöver inte vara så duktig och präktig med all städning, vi måste släppa det och försöka leva lite också.

    Så umgås med din son och ta det andra sen...=).

    Kram på dig!
    Luiza

    SvaraRadera