Kategorier

måndag 13 december 2010

Day 01 – Introduce yourself

Ok då ska jag presentera mig själv. Vissa saker vet ni redan men jag kör ändå;)
Min ålder har jag inte med i min presentation Jag är en 29 årig vädur.
År 1984 var året då min familj och jag kom till Sverige från Uruguay, då var jag 3 år. Vi var som det kallas politiska flyktingar. Jag känner mig lite som kvinnan utan land. Varken här eller där är riktigt mitt. Eller så kan man se det från en positiv synvinkel & säga att jag har två länder som är "mina".
Jag är gift med M som är världens underbaraste far till våran 2 månader & 3 dagar unga lilla Lucas. M & jag träffades genom internet. En "kompis" till mig brukade chatta med bla honom (och massa andra grabbar). Hon "presenterade" mig för honom på msn. Låter konstigt. Men jag kan berätta att vi chattade och pratade i telefon konstant under 2 veckor och rätt var det var stog jag på Arlanda och väntade på mitt livs kärlek. Ganska vågat va! Men det säger väl en hel del om hur både han & jag är som personer. Den 10/10/10 kom vårat lilla mirakel till världen, Lucas. Lucas är det bästa som har hänt oss=D
Jag är undersköterska och har även utbildat mig till nagelteknolog. Inom båda dessa yrken möter man människor vilket jag älskar. Man kan säga att jag är en människo älskare. Även djurälskare. Här hemma har vi 2 katter (½perser) och en papegoja (Grå Jako).
Lite mindre bra hos mig är att jag är väldigt känslig. Ofta när jag blir ledsen visar jag det genom att bli arg istället för att säga att jag är sårad. Det har tagit mig lång tid att lära mig gråta framför människor och överhuvudtaget. Förr såg jag det som en svaghet, men idag har jag lärt mig att det är en styrka (att kunna gråta).
Öh...jag vet inte ifall det är nåt specifikt ni skulle vilja veta. Ni får gärna fråga. Jag älskar att prata om mig själv, men tydligen nu när det verkligen gäller så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Ni kommer ju få reda på en hel del av hela den här utmaningen;)
Jag har valt att kalla mig Marre här på bloggen. Det smeknamnet har jag fått utav mina närmaste vänner, så jag tyckte det passade bra att även ni kallar mig för det;)

4 kommentarer:

  1. Så spännande att få lära känna dig lite mer =)!!!!
    Skitspännande, om jag får uttrycka mig så =).

    Vilket häftigt sätt du och M träffades på, och jag har aldrig tänkt på det, men datumet er son föddes är ju rena lyckotalet!!!!

    Du hade rätt angående idag , hahaha. Jag har suttit hemma hela dagen, förvisso fått upp lite pynt och kört några tvättmaskiner, men så mycket annat blev inte gjort, förutom framför datorn =D!
    Det är sååå typiskt mig!!!

    Ha en fin kväll.
    Kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  2. Det är jätteintressant att läsa om dig :-). Varifrån kommer din man? Du skriver att väntade honom på Arlanda.
    Vet du att Lucas har gratis inträde på Gröna Lund resten av sitt liv?
    I din känsla att "varken här eller där är riktigt ditt" känner jag igen mig. Jag känner likadant. Jag brukar använda orden "därhemma" och "härhemma" beroende på vilket land vi är aktuellt. Både Ungern och Sverige är mina hem, men de är på olika sätt.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Kul att ni tycker att det ska bli spännande att veta mer om mig.
    Jo datumet som lillen är född på är häftigt=) Han är ett mirakel född på mirakel dagen.
    Va=D? Menar du att han får gå in gratis på grönan hela livet?? Nice! Tack för den upplysningen=D

    Min man kommer ifrån Mexico. Så här hemma pratar vi spanska=)

    Kram kram!!

    SvaraRadera
  4. Ja, de barn som är födda på ett datum som består av samma siffra som i er fall 10/10/10 får gratis inträde. Vi har satsat på det när jag var gravid, eftersom Andor var beräknad att komma 11/10/10 och vi skojjade vad roligt det vore om han kom en dag tidigare.

    SvaraRadera