Kategorier

onsdag 22 december 2010

Akademiska Sjukhuset

i Uppsala, reproduktionscentrum, kvinnokliniken där var det som äggen plockades och M lämnade sitt bidrag för snart 1år sen. Som ni vet blev det en liten Lucas=) Nu är det så att vi fortfarande har embryon nedfrysta, hela 12 stycken. Vi kan när vi vill göra återförening av ett fryst embryo. Det kostar 9000 kr per gång/försök & vi har på oss fram till 29 januari 2015. Man kan ansöka om att förlänga den tiden men man måste ha en rimlig anledning. Min skulle då vara att det är så många embryon. Inte för att vi planerar att använda alla men vi vill försöka få ett syskon till Lucas.
Jag sitter med mina papper från reproduktionscentrumet & jag kan berätta att dom fick ut 36 st ägg från mig!!! Dr K Wånggren och bioteknikern P Sandell kallade mig för hönan.
Med dessa siffror var det inte så konstigt att det gjorde så j-v-a ont vid äggplockningen och att jag blev sååå överstimmulerad.

5 kommentarer:

  1. 36 ägg och 12 embryo i frysen. Det är det bästa resultatet som jag hörde hittills. Någon av dem embryona blir Lucas syskon, det är jag nästan säker på :-).
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilket superbra resultat! Vi fick bara ett ägg som var godkänt andra försöket oxå, och det blev Oskar =)
    Så vi har inga i frysen, och sker det inget under (pengamässigt eller "naturlig väg") så blir det inget syskon till Oskar...
    Är glad att han har många kusiner i nära ålder iaf.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det är så dumt det här med pengarna. Vi har det ganska bra i sverige iaf, vi får fersök av landstinget. Men ändå jag tycker inte det borde vara så att det ska vara en ekonomisk fråga om man vill ha barn. Det borde räcka med att man vill och då finns det ju kärlek. Menar alla dessa tusentals kronor på privata kliniker. Hur bra de än må vara så tycker jag att det inte borde handla om att den som har råd ska ha möjligheten. Vet inte om du förstår vad jag menar...

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Det är inte alla embryon som klarar upptidning! Men nog ska ni få ett syskon på något!

    SvaraRadera