Kategorier

onsdag 7 december 2011

Förskolan dag 2

Idag var det dags för inskolning på riktigt.
Maken & jag tyckte att det kändes bra. Kan det bero på att Lucas var som fisken i vattnet tro?
Lucas stortrivs bland andra barn så det var bara jätte skoj. Han vågade vara långt från oss. Inte behövde han sitta nära mamma & pappa hela tiden inte. Lucas utforskade nyfiket hela avdelningen.
Personalen frågade ifall han kan gå ännu... & det kan han inte men han är på god väg. Dom tyckte det skulle bli kul att han får lära sig gå på dagis... Fast jag tror snarare att dom tycker att det ska bli drygt att ha ett barn som dom måste bära omkring på. Pessimist javisst;-)

Inom snaraste framtiden måste en hjälm införskaffas eftersom L kan halka när det är is på backen. Sen ska vi köpa regn kläder & gummistövlar. Sist men inte minst ska jag beställa namn lappar som kan strykas på kläderna eftersom L inte är ensam på dagis.

Sen var det tiderna. Maken jobbar skift så mina tider & lillens tider anpassas efter makens tider.
Det ska nog gå & lösa på ett bra sätt.

Annars varannars tänkte jag göra mumsiga piroger till middagen.

Ni då? Allt bra? Vad har ni gjort? Planer??

Kram kram!!!

4 kommentarer:

  1. Är det dagis som ber om hjälm till den lille ifall han halkar? Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är dagis som ber om hjälm. Vaddåra?

    Kram kram=)

    SvaraRadera
  3. SV: För jag har aldrig hört det och inte kommit på tanken själv... Men detta året är det klart min lilla ska ha hjälm! Konstigt att ingen tänker på det här nere.......

    SvaraRadera
  4. Ganska bra tanke eftersom det blir snorhalt. Maken höll på & vurpa idag när vi skulle ut från dagis så det ligger nog en bra tanke bakom hjälm kravet=P

    Kramen!!

    SvaraRadera