Kategorier

torsdag 8 december 2011

Förskolan dag 3

Idag var bara jag med. Timmen gick bra. L lekte glatt med en annan pojke som är 4månader äldre. Gulligt.
Imorgon kommer inte fröken som har hand om L att ha möjlighet att ta emot oss för hon är ensam med alla barnen på avdelningen så L är ledig imorgon. På måndag blir det första gången som jag kommer att gå ifrån en stund. Hoppas verkligen inte Lucas blir ledsen. Fröken som heter Maria och ska ha hand om honom & har varit med den här veckan sa att det är viktigt att man som förälder inte drar ut på avsked. Även om L blir ledsen ska jag lämna stället fort, för det går snabbt över säger hon.
Hon berättade att det oftast är svårare för föräldrarna än för barnen att säga adjö. Skulle det vara så att L är otröstlig så ringer hon mig. Men det hade hon aldrig varit med om...

Hoppas på det bästa! 
Det bästa vore om L leker vidare som om jag aldrig sagt hejdå.

1 kommentar: