Kategorier

lördag 10 december 2011

Akuten inatt!

Inatt fick maken åka in till akuten med Lucas. Vi vaknade av att det lät som att L inte fick luft. Vi tog snabbt fram astma sprayen & det blev lite bättre en kort stund. Sen blev det lika dant igen! Det lät verkligen & såg verkligen ut som att L inte fick luft & han grät fast det lät konstigt. Vi klädde på honom & maken åkte iväg till akutmottagningen. Där sa dom att det inte var någon större fara & han fick inhalera en stund för att sen åka hem. Dom sa att han håller på & blir förkyld.
Anledningen till att jag inte följde med var att jag idag skulle jobba 10timmar och började kl 8. Jag känner mig som en urusel mamma som inte är med mitt barn när han är sjuk och måste åka in.
Grejen är den att jag har varit utomlands & idag är det första gången som jag jobbar på över en månad. Det hade blivit jätte svårt att få in någon som kunde ersätta mig på så kort varsel.
Maken sköter sin roll galant, men jag hatar att inte vara där när liten mår blä. Imorse när jag skulle gå till jobbet började L låta igen. Han fick svårt med andningen. Jag gav honom sprayen & det blev bättre. När jag skulle räcka över honom till hans far blev han jätte ledsen. Ush vad jag känner mig som en dålig mor! Maken frågade ifall jag inte kunde stanna hemma, jag sa att med så kort varsel är det omöjligt.

Ringde maken nyss men hans lur är avstängd. Fy varför kan han inte ha den på??! Har det hänt något?! Jag blir tokig!!! Jag slutar kl 18 hoppas verkligen han har hört av sig innan dess annars vet jag inte vart jag ska ta vägen!

4 kommentarer:

  1. Du är absolut inte en dålig mamma, hur många pappor tror du tänker så för att de inte kan följa med till doktorn när barnet är sjuk.
    Jag tycker att du gjorde rätt, du behövde din sömn och det gick bra för din man med Lucas.

    Hoppas att han kryar på sig fort.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch vad läskigt.. Du är absolut inte en dålig mamma! Hoppas det gick bra sen med lillen!
    kram

    SvaraRadera
  3. Din kommentar hos mig behövde jag lägga i google-s översättningsprogram :-). Jag skulle också vilja prata spanska med dig, men självklart önskar jag i första hand en guldägg. Sedan kan man lära sig spanska även som gravid, eller hur :-).

    Jag hoppas Lucas mår bättre. Jag tycker du är inte alls en dålig mamma. Han har varit med sin pappa inte med någon främling. Du är en jättebra mamma till honom, det är jag övertygad om.
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  4. Usch vad läskigt!

    Du är absolut ingen dålig mamma!
    Säger som de andra, han var ju med sin pappa, ingen främmande.

    Kramar

    SvaraRadera