Kategorier

måndag 19 december 2011

talangens tålamod tryter

Känner noll motivation att träffa tjurpuppor, noll motivation till att försöka vara till lags, noll motivation till att lyssna på tjurpittar som står mig upp i halsen, noll motivation till att ge den lilla kraft jag har i detta eländiga mörker för att bli avfyrad som lort. Noll motivation till att vara någons piga, noll motivation till att lyssna & lyssna. Kanske borde sadla om. Ja men precis det kanske är det jag borde för jag känner att det är med noll motivation jag gör det här just nu.

3 kommentarer:

  1. Inte roligt när motivationen tryter, men den kanske kommer tillbaka. För mig var det så för ca 10år sedan, ville bara bråkade på jobbet. Så att jag aldrig mer ville vara inom vården. Men på vinst eller förlust sökte jag ett vikariat som jag fick. Det var på min nuvarande arbetsplats. Sen dess är jag kvar och trivs jättebra!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu vill inte jag låta som en "sån", men du kanske känner dig mindre motiverad till allt efter den långa semester du haft?
    Jag brukar göra det...man orkar liksom inte med någnting och känner bara hopplöshet.
    Det brukar gå över om man ger det lite tid, oftast.
    Men självklart kan det också vara början till att verkligen ta sig i kragen och påbörja sitt livs resa =).

    Ringde dig förut, men fick inget svar, antar att du var upptagen.
    Jag känner mig ju inget vidare,med virus i kroppen, så det är väl ingen vidare idé att jag kör ut till dig, men vi kanske kan ta det efter nyår, om du har tid och lust =).
    Ring mig sen.

    SvaraRadera
  3. Sara: Åh jag hoppas att jag också ska trivas inom kort. Det är som med allting annat man måste ge det sin tid.

    Luiza: Jag hoppas att du har rätt. Jag är ganska impulsiv & skulle må piss av att ta ett förhastat beslut som sen kan stå mig dyrt. Dyrt för att jag just blir utan inkomst om jag inte söker nytt bums.
    Såg att jag missat ditt samtal.
    Vi kan absolut ta det efter nyår=)
    Hör av mig lite senare=)

    Kram till er2=D

    SvaraRadera