Kategorier

lördag 7 januari 2012

Drygt att vara mig idag

Idag ska jag jobba natt. Börjar kl 18 & går av kl 8 imorgon bitti. Känner att jag är så otroligt noll motiverad så det finns inte. Samtidigt känner jag en stor olust till att vara hemma. Orkar inte gå in på detalj men jag kan säga att allt känns jobbigt och tungt.
Vet inte ifall jag har haft en tendens till att svartmåla situationer eller personer. Jag vill gärna inte göra det men det är svårt att låta bli när man bär på agg som man vill få ur sig som ingen tycks förstå. Inte för jag förstår mig själv alla gånger, för jag måste erkänna att jag verkligen inte förstår varken mina egna känslor eller tankar ibland. Det är inte lätt att bara vara till lags hela tiden. Än mindre när man har en lika envis själ att dela tillvaron med. Kommunikation i all ära! Men fan vad drygt det kan bli när man pratar & pratar och så tror man att allt är bra, men pang där kom det något som gjorde att ballongen sprack. Det är drygt att blåsa och blåsa i ballongen för att betrakta dess skönhet en sån liten stund. Riktigt drygt är det.

3 kommentarer:

  1. Det låter jobbigt!
    Hoppas att det löser sig och blir bra igen!

    Vi syns på torsdag =)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Det låter inte roligt. Jag finns här för dig och hoppas att allt löser sig.

    Många kramar vännen!

    SvaraRadera
  3. Bara ut med det! Så kan jag också känna det ibland. Kramar

    SvaraRadera