Kategorier

måndag 9 januari 2012

Ledsen kille

När jag kom till dagis möttes jag av en trött & ledsen Lucas. Sista kvarten hade varit tung för gubben eftersom han ville sova. Fröken ville inte låta honom somna tills jag kom & hämtade honom.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker.
Jo jag vet att jag inte tycker om att Lucas är ledsen när jag inte är nära och kan trösta. För han kan ju inte berätta.
Det jag inte gillade var att när jag frågade ifall Lucas hade fått hjälp att äta var hennes svar inte rakt på rödbetan. Jag fick ett luddigt svar om att han hade petat själv och hon fört skeden till munnen eller nåt sånt.
Jag vill gärna ha ett rakt och säkert svar inte nå luddtrams. Har han fått i sig mat eller ej??? Så hade jag god lust att fråga men jag bet mig i tungan.
Den fröken som ansvarar för L kan jag tänka mig är jätte bra samtidigt som jag känner att hon mycket väl skulle kunna vara en sån som med tiden retar gallfeber på mig.
Nu måste jag tänka att det blir bäst för alla om vi håller god min. Jag får för mig att dom behandlar barn bättre om dom kommer bra överens med föräldrarna iallafall ena. Nä men jag har säkert fel. Eller har jag?

Nu ska jag försöka vila med lilla gubben som ligger däckad breve mig.
Jag ska jobba 15-21 så lite vila gör gott.

Kram kram!!!

3 kommentarer:

  1. Men... är det så svårt att svara på om han ätit och hur han fått i sig maten???

    Jobbigt med ledsen kille, men annars hade det gått bra eller?

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hoppas det känns bättre när Lucas kommit in lite mer och du fått bättre kontakt med fröknarna. Svår situation.

    Vi kanske ska flytta, ingenting säkert än, men huspriserna i Nacka är fruktansvärda. Kan bli Småland där jag är uppvuxen under några år så att vi har råd att flytta tillbaka innan dottern börjar skolan :)

    Vi får se, känns som det mesta just nu ligger i luften. Kram

    SvaraRadera
  3. Det är bara att fråga på - du är mamma och vill du ha svar så kräv det. Kram

    SvaraRadera