Kategorier

fredag 3 september 2010

Mår illa

Hjälp vad jag mår illa på morgonen. Jag har blivit jätte kännslig igen. I början av graviditeten mådde jag pyton men tack och lov spydde jag aldrig. Nu har illamåendet kommit tillbaka. Jag pratade med en kompis som fick barn för ca 7 månader sen & hon sa att det var likadant för henne.

Jag sitter & väntar på att klockan ska bli 13.00 så att jag kan ringa till Försäkringskassan & fråga hur maken ska gå till väga för att ta ut pappa-ledigheten. Maken ringde nyss & bad mig höra mig för. Han vill vara hemma iallafall den första veckan, och om det går längre så är det välkommet=D

2 kommentarer:

  1. http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/barnet_fott/tillfallig_foraldrapenning_vid_barns_fodelse_eller_adoption

    Här finns all info om pappadagar.

    /Maria

    SvaraRadera
  2. Samma sak hände med mig för några veckor sedan, morgon-illamåendet kom tillbaka. Nu är det borta igen, men det var ungefär 3-4 veckor när jag kände det.

    SvaraRadera