Kategorier

torsdag 9 september 2010

Rädslan nästan borta

Var & hälsade på en kompis som har en 7 månader gammal bebis. Han är jätte söt. Hon frågade ifall jag ville kika på förlossnings videon. Självklart ville jag det. Helt underbart. Det var inte alls så farligt som jag hade tänkt mig. Jag börjar känna mig lugnare angående förlossningen. Förra veckan fick jag även kika på bilder från en annan vänninas förlossning. Hon trodde att jag skulle bli skrämd, men tvärtom, jag tycker att ju mer jag lyssnar & ser på andras förlossnings historier så blir jag allt lugnare.
Det känns lite som att jag har haft så smärtsamma upplevelser under själva IVF prossesen så nu när det äntligen är dags att träffa våran efterlängtsde bebis så kan jag inget annat än att längta. Visst en viss oro finns där men inte samma rädsla som jag kännde för några veckor sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar