Kategorier

tisdag 7 september 2010

Har jag missat nåt??

Ok nu har jag äntligen lyckats få lite svar från försäkringskassan. Ja min havandeskapspenning blev beviljad i början av Augusti, dom hade skickat brev med beslutet...vart tog det vägen undrar jag. Iallafall tack försäkringskassan för det=D Sen ville jag veta hur maken & jag gör när bebis föds, menar hur ansöker man om tillexempel pappaledighet och hur går jag från havande till föräldrapenning. Försäkringskassan skickar ut en blankett idag som vi ska fylla i när lill*n är född. En kompis till mig sa att hennes man ringde till försäkringskassan när deras barn föddes för att anmäla det så att han skulle få ut sin pappaledighet. Hur har ni gjort? Eller hur tänker ni göra? Varför känns det som att jag har missat nåt?

1 kommentar:

  1. Det är bara att skicka ett sms så dimper det ned en blankett i brevlådan.

    /Maria

    SvaraRadera