Kategorier

tisdag 21 september 2010

Det trycker & jag e svullen

Rätt vad det är känner jag ett kraftigt tryck neråt. Har kännt det förr men bara när jag satt på ett speciellt sätt, vid matbordet. Nu kommer det lite titt som tätt. Vet inte hur jag ska förklara men ont gör det och jag blir alldeles stel i hela kroppen. Det känns som om pyret ska trilla ut eller nåt. Har även haft som en molande mensvärk som kommer & går de sista dagarna. Kan vara förverkar.

Jag pratade med min barmorska angående det här igår & hon sa att det är fullt normalt...det säger hon att alla mina krämpor är... Maken är inte riktigt nöjd med barnmorska det har han nog inte varit sen dag 1. Jag å andra sidan tycker hon varit helt ok, visst hon kan ge ifrån sig kommentarer som jag inte tycker angår henne, men det tar jag med en nypa salt. Jag har hört talas om riktigt dåliga barnmrskor & har nog aldrig tyckt att min uppnår den dåligas kategori.

Kan även berätta att jag måste köpa ett par nya skor eftersom mina har blivit för trånga. Fötterna är så svullna att jag knappt får på mig mina föredetta älsklings skor. (Även detta fullt normalt enligt min bm, så länge jag inte har svullnat i ansiktet, ont i magen & huvudet så e allt ok.) På fredag blir det ut & ragga nya sköna skor för min del.

Good Night

5 kommentarer:

  1. Jag känner igen din värk, tror också att det är förvärkar, hade så ihelgen och trodde att jag skulle få åka in till förlossningen, men det var falskt alarm.

    Inte roligt att vara svullen, jag har gett upp skojakten, får köra med mina foppatofflor. När jag skulle leta nya skor så var jag tvungen att köpa så stora för att bredden på fötterna skulle rymmas och då blev de alldels för stora ;-)

    Kan verkligen rekomendera dig att baka muffinsarna, jag brukar alltid göra 3 gånger satsen då det inte blir så många annars. Sen styckefryser jag dem först för att sen kunna sätta ihop dem.

    Tygen som är på åkpåsen kommer från ohlssons tyger. Det röda yttertyget är ett vind och vattentät popelintyg (har jag för mig) sen har vi ett flanelltyg (det svarta med spöken) invändigt, men för att få värmen har vi använt ett gammalt duntäcke.

    Nu skriver jag i vi form men jag var med och handlade och valde ;-)

    Hoppas att du blev lite klokare nu!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Liksom sara har jag också gett upp det där med skor, får inte ens på mig mina finskor som tidigare glappade.. så det är foppatofflor som gäller här.

    Ang hamstringen så jobbar mamma på barnmedicin =) vad jag minns från när jag bodde hemma så hände det att hon täckte upp på neo också, förlossningen tjatade hon sig in på som praktikant en gång ;)
    Mammas kille kan beställa billigt från Libero så mamma gick loss på hans månadsbeställning ;)

    SvaraRadera
  3. Är det huvudet som fixerar sig och tränger längre ner kanske?

    SvaraRadera
  4. Jobbigt att vara svullen, antar det blir värre ju längre i graviditeten jag kommer. Värst var i Grekland, men skorna trycker även här hemma :/

    Visst är det underbart att precis ALLTING är normalt när man väntar barn ;)

    SvaraRadera
  5. Sara: Ok angående fötterna verkar det som att det är ett hopplöst fal hihi för de växer ju på bredden & inte på längden & då kanske det får bli foppa tofflor här med da.
    Ska skriva upp vad tygerna heter för att kunna åka ner på stan och kika. Det där med duntäcke var smart!

    Emelie: Som sagt det blir nog foppa här med hihi...fast hur i hela friden ska man kunna köra bil i foppa...aja det läser sig;) Villken lyx att ha mamma i denmiljön, då kan du ju rådfråga henne en hel den.

    Anna: Ja man blir mer svullen ju längre in i grviditeten man är. Värmen gör absolut inte saken bättre. I sommras led jag dels av värmen i sig som jag annars älskar & av mina stora lemmar, & för att inte tala om att jag svettades som en gris haha.

    SvaraRadera