Kategorier

torsdag 16 september 2010

Allt gick bra

Gick & la mig kl 21 & vaknade 23.30 helt utvilad. Nu var den nattsömnen som bortblåst. Eftersom jag iallafall inte kommer somna om på ett bra tag passar jag på & kommenterar era bloggar, villket jag för den delen älskar!
Idag var jag hos BM. Vi pratade bland annat om förlossningen. Jag ska få skriva lite önskemål runt förlossningen som vi ska ta upp nästa gång. Fick med mig ett papper hem som har lite frågor som jag ska svara på. I mitt brev ska det bland annat stå att jag vill ha epidural, lustgas & en barnmorska som påminner om andningen. Med hjälp med andningen menar jag att hon påminner mig om att inte glömma botr att andas igenom de starka värkarna. Min inställning till att amma är att jag vill amma & hoppas att den kommer igång. Vill gärna att en BM kollar att jag gör rätt när jag ammar.
Vet inte riktigt vad mer man kan skriva...

Lite mått från dagens undersökning=)
  • Mitt BT 120/80
  • Fosterljud 145
  • huvudet är vänt neråt, fortfarande ruckbart (alltså inte fixerat)
  • SF mått 35

Jag har aldrig haft med dessa siffror tidigare i mina inlägg men idag tänkte jag why not=)

Nämnde för barnmorskan det som oroar mig efter det som har hänt Tonci & hennes make. Min BM avrådde mig från att läsa tråkigheter. Det som hände går inte att förutspå & visst det kan hända men är ytterst ovanligt.

Hoppas ni alla mår bra.

Kram!

3 kommentarer:

  1. Din barnmorska har rätt. Vår hemska historia är ytterska ovanlig, trots att det kan hända som vi ser. Med er ska allt gå bra, sluta läsa bloggen ett tag, det är ingen idé att du får oroliga tankar av detta.
    Med er ska allt gå bra, jag känner det.
    När det gäller förlossningen, glömmer man visst lätt att andas, men både din man och barnmorska ska påminna dig hela tiden. De är så duktiga, de ska vara där för dig.
    kramar

    SvaraRadera
  2. Du ser ut att ha landat i dina önskemål kring förlossningen, du får skriva här hur det var efteråt så kan jag få lite råd :)
    Det är klart att det som hänt påverkar dig, mig och alla andra - går inte låta bli att ta till sig. Däremot är det ju som Tonci själv säger ytterst ovanligt, så tro att allt går bra för det gör jag. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej på dej!
    Tack för din kommentar i min blogg:)
    Ja jag är också nojjig efter allt som hände tonci och hennes man får det tyvärr inte ur huvudet vilket är jobbigt.... tycker så synd om dem! Hade inte läst hennes blogg jätte länge men tycker det är såååå bedrövligt, sånt får ju bara inte hända!

    Nu närmar det sig med stormsteg tills det är dags:) Ja tycker det går jätte fort faktiskt.. kanske det inte gör de sista veckorna ja vet inte, men just nu... åh, ja e så spänd! Förlossningen har ja inte en aning om hur ja vill ha, men får väl spåna lite på det!
    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera