Kategorier

onsdag 9 februari 2011

Vad trött man blir

Igår var jag hemma hos en vän som har 3 barn 3 st flickor. Jag har många vänner som har barn. Grejen är den att jag verkligen inte orkar vistas i miljöer där det finns mycket barn allt för länge, jag blir så fruktansvärt trött. Det slutade med att jag satt & gäspade & ursäktade mig just därför. Min lilla prins klarar inte heller sådana miljöer allt för länge, han somnar. Visst Lucas tycker att det är jätte kul när det kommer fram barn & pratar med honom, men han blir snabbt trött, liksom jag. Det är precis som att jag blir alldeles matt, helt slut på energi efter ett sånt möte.
Jag älskar att vara ute med Lucas, vi brukar åka till stora köpcentrum tillsammans & det är jätte mysigt.
Konstigt nog så längtar jag hem till vårat lugn när vi är hemma hos någon vän. Är jag tråkig??
Vännen som jag var hos igår sa åt mig att komma dit oftare så att jag inte sitter hemma & blir uttråkad om dagarna. Nu är det så att jag inte blir uttråkad. Lucas & jag har det underbart mysigt hemma. Vi behöver inte en cirkus för att må bra. Vi är så till freds ändå i vårat bo=)

3 kommentarer:

  1. Jag tycker inte du är tråkig, vissa vill helt enkelt ha mer lugn och ro. Jag är likadan. =)

    SvaraRadera
  2. Så känner jag också just nu. Under min första föräldraledighet var jag dock väldigt rastlös men nu njuter jag av varenda sekund som jag får ha här hemma med mina småttingar! Eller kanske inte varenda sekund då jag har en underbar trotsig tre å ett halvtåring och tänder på uppfart på lillen. Men du fattar! Allt det goda med det onda liksom! kram

    SvaraRadera
  3. Tycker inte heller det låter tråkigt..låter supermysigt och skönt!:)

    SvaraRadera