Kategorier

tisdag 1 februari 2011

Förälldragruppen

Idag var det första gången vi (Lucas & jag) kom iväg till föräldragruppen. Det har tagit emot att komma iväg tidigare. Men idag hade jag bestämt för några veckor sen att vi skulle gå. För idag fick vi föräldrar lära oss hur man tillagar barn mat & lite annat kul och praktiskt angående bebis mat. Det var riktigt trevligt, förutom att jag svettades som en gris, som vanligt. Jag har fått veta att det beror på hormonerna när man ammar. Bebisarna fick smaka lite av det som fanns & det var palsternacka, morot, ärtor & potatis. Lite av varje i pure form. Han tyckte att det var jätte mums. Han åt upp allt=) Min duktiga kille. Han är så fin. Jag känner mig så stolt när vi är ute han & jag. Han är alltid på gott humör, visst om han är hungrig så gnäller han men han får ju mat på en gång så inte behöver min bebis vara ledsen länge inte.
Man får väl vara lite mallgroda=D Eller hur=D

3 kommentarer:

  1. Klart man får vara lite mallgroda =)

    Kul föräldragrupp ni hade idag. Vi hade lite matprat på första träffen, men inte så mycket som jag ville...

    Hoppas allt är bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. åh jag längtar lite till föräldragruppen, jag känner en som kommer i samma grupp - hoppas det är några fler trevliga.. behöver lite mer sällskap om dagarna :) Låter härligt med en matglad bebis! :)

    SvaraRadera
  3. Såklart man får vara mallig!! :)
    Kul med smakisar, längtar lite tills vi ska börja :)

    SvaraRadera