Kategorier

tisdag 15 februari 2011

Hemma igen

Vi kom nyss hem från barnakuten. Blodprovet visade att Lucas är uttorkad så vi var förbi apoteket på vägen hem & köpte Semper Vätskeersättning. Imorgon ska vi tillbaka för dom ska göra ultraljud. Dom ska kolla ifall det är något fel med magen. Först ska dom sätta ner en kateter via munnen eller näsan...som går ner i magen. Jag tyckte det lät läskigt men det ska tydligen vara smärtfritt.

Läkaren surrade om att det kanske kunde vara att Lucas inte tål mjölk, att jag kanske ska sluta äta mjölkprodukter men vi tar en sak i taget, för att om så är fallet måste jag äta kalk tabletter. Sen pratade hon även om att han kan ha sura uppstötningar & att man isåfall ska prova med något mot det. Som sagt en sak i taget.

Tack för era kommentarer. Jag älskar när jag ser att ni bryr er, att ni finns där ute=)
Bamse kram & tack ännu en gång=)

6 kommentarer:

  1. Lilla killen...!
    Hoppas det går bra imorgon och att ni får svar på vad det är som är som är fel!

    Tänker på er!

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt går bra imorgon. Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vad läskigt! Skönt att det finns hjälp att få. Hoppas att det löser sig på bästa sätt.

    kram

    SvaraRadera
  4. Så himla jobbigt. Jag kommer att tänka på er och hoppas att han snart är pigg och frisk!

    Om ni har svårt att få i han vätskeersättningen så kan du sätta dit lite lite saft, det tipset fick vi också, allt för att locka de små att dricka.

    Kramar från oss alla

    SvaraRadera
  5. Hej,vännen!
    Hoppas ni får någon ordning på det hela =( !!!!
    Jag håller alla tummar för att det inte ska bli jobbigt med undersökningen!!
    STOR kram till er!
    Luiza

    SvaraRadera
  6. Tänker på er imorgon! Jag hoppas lilla Lucas ska snart må bättre.
    Kramar

    SvaraRadera