Kategorier

tisdag 8 februari 2011

sjätte sinnet

Igår var det makens första arbets dag på ca 2 veckor. Lucas har vant sig vid full uppmärksamhet. All uppmärksamhet riktad till honom. Så är det givetvis inte när jag är ensam med honom. Det är ju omöjligt hur gärna man än vill. Jag brukar ha honom i hans babysitter när jag plockar med disken eller annat. Han brukar vara nöjd i vanliga fall, bara han har en napp i munnen och någon rolig leksak. Självklart ser Lucas mig hela tiden & jag honom. Men ni förstår att nu när pappa har varit hemma i ca 2 veckor så har han inte behövt sitta & roa sig själv så jag hade det lite stressigt igår kan man säga. Vi får se hur det går idag.
Så fort han somnar försöker jag hinna med det som ska göras, men min kille har en förmåga att känna av när mamma & pappa inte är jätte nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar