Kategorier

söndag 6 februari 2011

Eftersnack

Det är mycket som jag inte har skrivit med i förlossnings berättelsen som skulle kunna ha varit med. Men det blev så långt & jag orkade inte hålla på hur länge som helst med den. & sen så var jag extremt sen på att dela med mig av min berättelse också. Först tyckte jag att förlossningen hade varit jätte jobbig. Men ju längre tiden går så bleknar det man upplevde jobbigt & bara det bra finns kvar.
Jag var ju hos min barnmorska för 2 veckor sen, hon ville gräva i det "jobbiga" vilket jag sa ifrån till. Hon frågade är det jobbigt att prata om det?
Jag svarade nej men jag ser det inte så längre & jag vill minnas det som är fint & bra. Jag njuter av tiden med min son & make & vill inte gräva ner mig i det som varit.
Ärligt talat så tycker jag att min inställning är sund. Kan man gå vidare så why not!
Jag känner mig evigt tacksam & njuter av att få uppleva det fina i att vara mor & det fina med att få ha burit mitt barn i 9 månader & det fina med att ha födigt fram honom på naturlig väg.

Ni får mer än gärna ställa frågor så svarar jag på dom. Jag svarar med nöje på era frågor även om jag inte ville prata med barnmorskan om saker, det är liksom annat med er "bloggvänner"om ni förstår=)

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Har läst dina förlossnings inlägg och finner dem mycket spännande! Tack för att du delade med dig!

    Har inga frågor , så här på rak arm, men det kommer kanske senare =)!

    Hoppas du haft en bra helg.
    kram

    SvaraRadera