Kategorier

fredag 8 oktober 2010

Vattnet har gått

Just nu är vi på lasarettet. Vattnet gick kl 3.30. Jag skulle gå & kissa som vanligt och såg i trosan att det var nåt brunfärgat. Jag kände hur det rann. Ringde förlossningen & dom bad mig komma in på kontroll. Väl inne kollade dom hjärt ljud & sammandragningar/värkar. Allt e ok. Inte så kraftiga värkar. Men när barnmorskan kollade på vattnet så upptäckte hon att det var mekoneum (vet inte ifall det stavas så) som hon sa. Alltså avföring. Bebisen är stressad. Så vi är nu på en gynavdelning. Det är bara till & vänta. Dom vill ha oss under uppsikt eftersom vattnet var gult. Ärligt talat har jag inte mer ont nu än vad jag har haft de senaste dagarna. Vi får se, det kommer väl.
Uppdaterar senare om jag kan.
Bye så länge=)

5 kommentarer:

  1. Nu händer det! Vad spännande!!
    Jag tänker mycket på er nu, håll oss uppdaterede så mycket du kan. Allt ska gå bra!
    Stora kramar!

    SvaraRadera
  2. Ååå vad spännande! Hoppas att allt går bra, och att det inte är allt för jobbigt. Tänker på er! Ska bli spännande att läsa hur det går. Bebis på gång!
    Många kramar till dig vännen

    SvaraRadera
  3. Så himla spännande! Nu händer det saker :-)

    Jag tänker på er!

    Många kramar

    SvaraRadera
  4. Oj, vad spännande och underbart! Blir att titta in här i helgen, är ju så nyfiken :)

    Massor med lycka till, snart är h*n här!!! Många kramar

    SvaraRadera
  5. Åh va spännande!! håller tummarna nu att allt går enkelt och bra. :-) Kram

    SvaraRadera