Kategorier

måndag 11 oktober 2010

Det blev en pojke=D

Vi ligger här på BB efter vårt livs längsta helg. Det blev en pojke efter en hel dag & natts hårt arbete som slutade med att en läkare fick hjälpa mig att krysta fram lillen med sugklocka. Jag hade verkligen inga krafter kvar & var nog så påverkad av all smärtlindring så att jag inte kände krystvärkarna ordentligt & inte hade regelbundna heller för den delen.
Iallafall. Det blev en välskapt pojke som vi här nu på kvällskvisten kom överens om passar att heta Luca Antonio. Han vägde 2940gram och var 48 cm lång. Inte så stor kille. Med tanke på min mage så trodde vi att det skulle bli en super bebis hihi. Det viktigaste är att han mår bra vilket han gör och han har redan börjat snutta på tutten och det kommer mjölk:)
Vill så gärna skriva mer om förlossningen, för det skulle jag behöva. Men det återkommer jag om i ett annat inlägg.
Kram!

16 kommentarer:

  1. Åh, grattis!!!! Vad härligt att han äntligen är hos er! Har tänkt så mycket på dig och undrat hur det har gått. Grattis återigen! =) Kram!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till er och lillpojken! Vad härligt att allt gick bra. Ser fram emot förlossningsberättelsen sen :). Många kramar till dig och familjen!

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till lille killen!!! Så skönt att få höra från dig! Du har funnits i mina tankar hela helgen.
    Nu får du njuta av tiden med lille Luca Antonio!
    Massa kramar till er från mig och Oskar <3

    SvaraRadera
  4. Många många grattis till er son :) så fantastiskt, njut av miraklet! Stora kramar till er alla

    SvaraRadera
  5. Ett jätte stort grattis till eran son! Jag har tänkt på er hela helgen :-)

    Vilket bra datum ni fick förresten 101010 :-)

    Många kramar

    SvaraRadera
  6. Vad underbart! Stort grattis till er Marre och många kramar!

    SvaraRadera
  7. jätte grattis till pojken!
    Ta igen dig och återkom med förlossningsberättelsen sen så jag har något att göra medan jag väntar på min tur =)

    Kram på er allihop!

    SvaraRadera
  8. GRATTIS till en välskapt pojke!!!
    Jag blir alldeles tagen!
    Och vilket vackert namn ni valt åt han!!!

    Jag kan tänka mig att er lycka är fullständigt överväldigande!!!

    Massor av kramar till dig, mami och papi , såklart!

    Luiza

    SvaraRadera
  9. Stort grattis till er pojke! Kram Lisa

    SvaraRadera
  10. Vad härligt! Stort grattis till er lille kille!! kram Anna

    SvaraRadera
  11. Underbart, grattis! Kramar

    SvaraRadera
  12. Åh grattis i massor... vad underbart!
    Sköt om er nu och njut..
    Massa kramar Louise!

    SvaraRadera
  13. Gratulerar till världens underbaraste bebis, eller hur. Ta vara på er.

    SvaraRadera
  14. Grattis! Vad härligt att ni äntligen har er lilla pojke hos er. Kram!

    SvaraRadera