Kategorier

fredag 8 oktober 2010

Snabb uppdatering

Uppdaterar lite snabbt. Är kvar på gynavdelningen. Vattnet rinner näst intill hela tiden. Det är senapsfärgat. Barnmorskan satte nyss på en sån som läser av värkar/sammandragningar & bebisens hjärtljud. Bebisen mår fint, hjärtljuden ligger mellan 120-155 så det e normalt. Däremot händer det inte så mycket med värkarna. Jag har någon värk då & då men inget märkvärdigt & inget som kommer med jämna mellanrum. Barnmorskan säger att om jag inte har kommit igång av mig själv inom 1 eller 2 dygn så kommer dom att sätta igång mig. Så det blir till att vänta och se.
Jag skickade nyss hem min älskade make så att han kan hämta några grejer som jag glömt & jag sa åt honom att passa på & ta en dusch. Jag känner att det kommer iallafall inte hända något på ett bra tag. Men han kommer givetvis tillbaka fortare än kvickt. Det tog ett bra tag innan jag lyckades få honom att förstå att det är lika bra han åker med det samma än senare.
Uppdaterar lite senare ifall jag inte ligger på förlossningen med världens värkar;-)
Tack för era gulliga kopmmentarer=D
Kram!

5 kommentarer:

  1. Jag tänker nästan hela tiden på er! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad spännande. Snart är bebisen hos dig! Lycka till. Kram..

    SvaraRadera
  3. Tänk att du är mamma innan helgen är över! Tänker på er och hoppas det sätter igång av sig själv snart, kram

    SvaraRadera
  4. Lycka till gummaan... mysigt med en liten bebis snart... Kramar!

    SvaraRadera
  5. Stort lycka till! Snart är du mamma =)
    Massa kramar till dig från mig och Oskar.

    SvaraRadera