Kategorier

söndag 24 oktober 2010

Lucas fyller 2 veckor idag

Stackars pippi. Idag har jag dåligt samvete för gårdagens inlägg angående min fågel...maken såg inlägget & tyckte inte om det. Men nu har ni ju sett det så varför ska jag ta bort det..för den delen så var det så jag kännde när jag gjorde inlägget. Ok nog pratat om det.
Jag kan berätta att jag lever som i en dimma. Det spelar inte så stor roll om det är natt eller dag måndag eller fredag. Allt har samma färg. Lucas är så liten så det finns inga tider eller rutiner. Jag anpassar mig efter honom. Sover han så försöker jag sova. Ibland måste man få lite praktiskt gjort här hemma men det tar emot. Helst av allt vill jag bara ligga & mysa med vår lilla bebis och vänta på nästa gång han slår upp ögonen. Igår åkte jag iväg och köpte pizza. Jag var inte borta mer än 30 minuter, gissa ifall jag saknade min lilla guldklimp och ifall jag hade brottom hem.
Maken börjar jobba på måndag. Jag hade helst velat ha honom hemma ett tag till. Men jobbet kallar.

4 kommentarer:

  1. Grattis Lucas på 2-veckorsdagen! =)

    SvaraRadera
  2. Grattis till Lucas på 2 veckors dagen =)!

    Jag kan tänka mig att allt som finns och är viktigt i dina ögon, är din lilla ängel. Ha inte dåligt samvete för det andra,so städning och så, det kommer av sig själv när det är dags för det =).
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad tiden går fort. Har inte varit inne i helgen så ska uppdatera mig mer imorgon, är sjukt trött nu och ska hoppa i säng.

    Underbart att höra att du är lycklig och mår bra! Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas det ordnar sig med fågeln, men jag kan lugna dig med att det kanske kan lugna ner sig. Första veckorna med en bebis är ju mycket hektiska att man inte har samma tid för djuren, vilket gör dem avundsjuka. Min katt blev hemskt avundsjuk när vi kom hem med en bebis. Hon ignorerade mig och vägrade kramas fast jag erbjöd henne - hon började kissa på golven och hungerstrejka. Efter 5-6 veckor blev hon dock som vanligt igen - jag fortsatte att erbjuda henne närhet och gav henne extra god mat och visade att jag fortfarande fanns kvar. Har ingen erfarenhet av fåglar, men man kan ju hoppas att det kan gå över där också... kram

    SvaraRadera