Kategorier

lördag 9 oktober 2010

Igångsättningen närmar sig

Nä nu börjar jag bli otålig. Igår skickades vi ner till förlossningen vid 21 tiden. Jag hade täta värkar och tänkte att snart e det dags. Barnmorskan kände på mig, och kostaterade att jag bara öppnats 1 cm. Jag fick en sovdos som det så fint kallas. Jag kan tillägga att den undersökningen framkallade en smärta utan dess liken. Vi har sovit sisådär. Nu har värkarbetet avtagit helt & vi väntar på att en läkare och en barnmorska ska komma och prata med oss. Jag hoppas verkligen att dom sätter igång mig. Just nu känns det som att jag inte klarar ett dygn till. Bebisen mår tack och lov bra, det är det viktigaste.
Goda nyheter =) Barnmorskan kom nyss in & sa att hon pratat med läkaren & att vi ska få byta rum & jag blir igångsatt=)

8 kommentarer:

  1. Vad skönt att läsa inlägg från dig!
    Jobbigt att ha så ont när det inte händer så mycket...
    Skönt att du blir igångsatt, då händer det nåt!
    Tänker så mycket på dig, det är så spännande. Snart är bebis här =)

    Massa kramar till dig vännen

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du blir igångsatt! Nu väntar jag på nästa spännande inlägg från dig!

    Många kramar

    SvaraRadera
  3. Jag tittar in för uppdatering :)
    Säger som Sara, väntar på nästa uppdatering med spänning :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Det är olidligt att vänta på ditt nästa inlägg =)!!!
    Hur gick det, vad blev det? Ja det är många frågor som snurrar nu!!!
    Jag antar att ni förmodligen håller i ert mirakel så här dags =)!
    Jag blir alldeles gråtmild!

    Hoppas allt gått bra!

    Kramar i massor!
    Luiza

    SvaraRadera
  5. Åhh vad spännande! Jag hoppas du har ett litet knyte hos dig nu!

    SvaraRadera