Kategorier

onsdag 6 oktober 2010

Väntar & längtar V38+0

Ja då sitter jag här åter igen så här dags & kikar på era bloggar (me love), kommenterar, strosar runt på olika forum och skriver nu ett inlägg.
Jag somnade vid 20.00 & vaknade ca 23.00.
Jag har som en molande mensvärk liknande kännsla. Jag har haft så till och från i minst en vecka nu. Hoppas det betyder att det börjar närma sig:) Skulle vara kul ifall pyret känner för att se världen i helgen tillexempel=P
Hoppas hoppas för vi längtar så. Vi längtar så att ha vår lilla bebis hos oss, bara ligga & gosa & titta på vårt barns vackra ansikte.
GUUUD vad jag längtar.
Jag är så nyfiken på vad det är för "sort", hon eller han. Hur ser bebisen ut? Vem kommer h*n likna. Hur kommer h*n att vara? Som maken eller mig , eller helt annorlunda?
Just nu vill jag bara tänka positiva tankar. Jag är självklart medveten om allt som kan hända, men känner att jag vill ladda med positiv energi, det peppar mig.
Jag känner ungefär som när man är på väg upp i fritt fall, ni vet karusellen på grönalund, man är skit nervös & skraj för man vet att det inte finns någon återvändo. Samtidigt känner man ett enormt uppspelt pirr för att det är så häftigt. Det känns som att jag har fjärilar i hela kroppen. Det är ett enda rus av känslor.
God natt=)

8 kommentarer:

  1. Åh, vilket mysigt inlägg! =) Hoppas jag också känner så när det närmar sig! Just nu känns det mest bara overkligt, fast jag inser att det faktiskt närmar sig med stormsteg... läskigt!

    SvaraRadera
  2. Det börjar närma sig! För varje dag som går så kommer du en dag närmare bebis.
    Det är så spännande! Snart är ert lilla pyre här. Så mysigt!
    Att gå igenom en förlossning och få upp bebis på magen är det bästa jag gått igenom i hela mitt liv. Jag hoppas att du får en lika härlig upplevelse!
    Det är klart att det känns... men det är en häftig upplevelse. Kroppen vet på nåt sätt precis hur den ska göra, fast man inte varit med om det innan...
    Vart ska du föda nånstans? Jag var på Östra i Göteborg, och hade en bra vistelse med jättegullig personal.
    Det är så spännande att läsa dina inlägg!
    Önskar dig en bra dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ser att det blev sådär långt igen... =)

    SvaraRadera
  4. Ja nu är det nära för dig :D Spännande!

    Måste bara säga att jag fått för mig du bodde i Stockholm, därav frågan om BB ;)

    Ha en härlig dag! Kram

    SvaraRadera
  5. Hej hopp=)
    Jo jag ska föda här i västerås.

    SvaraRadera
  6. Härligare rus och pirr i magen finns inte...! :)Kram!

    SvaraRadera
  7. Har skrivit svar i kommentarsfältet på inlägget, sen la jag in en bild med så du får se :)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt att ni är ett av de par som lyckats, det bringar ljus i mörkret åt oss som inte nått riktigt ända fram än. Jag följer gärna er resa!

    SvaraRadera