Kategorier

måndag 4 oktober 2010

V 37+5 Fixerat

Jag var hos barnmorskan idag. Nu har jag fått svar på vad det var för smärta jag kände/känner emellanåt. Bebisens huvud är nu fixerat. Yes=D Jag blev så glad när hon sa det, nu känns det ett steg närmare den stora dagen. Fast att bebis har fixerat betyder inte att den kommer snart, pyret kan komma enda till 1 November, fast jag hoppas att lill*n kommer innan. Så kan man ju önska när pyret är färdigt utvecklat...med gott samvete menar jag. Mitt blodtryck var 140/85 lite högre än vad jag brukar ha men fullt normalt. SF måttet låg på 36cm alltså 1 cm mer än sist. Allt ser bra ut & jag /vi följer vår kurva alldeles utmärkt.
Bilden tog jag idag.

marres

God natt=)

6 kommentarer:

  1. Vad skönt att barnet ligger fixerat, den stora dagen när ni får ses närmar sig :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att bebisen är fixerad nu! Jag önskar också att vårat pyre ska titta ut lite tidigare ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack för ditt svar Marre, kändes skönt att läsa att du åkt in och att allt var ok. Känner sig så vilsen i det här ibland :/

    Ska ringa bm efter lunchuppehållet, många tack för det du skrev än en gång. Kramar

    SvaraRadera
  4. Skönt att allt är bra! Du är så fin på bilden, nästan så jag saknar min gravidmage lite... =)
    Men om jag tänker efter riktigt ordentligt, så var det ganska jobbigt i slutet, och jag är glad att Oskar är här.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag gick 14 dagar över bf...
    Oskar föddes på en tisdag, torsdagen innan fick jag en blödning, åkte in och då hade slemproppen släppt + att tappen var utplånad och jag var 1 cm öppen. Skulle komma tillbaka om det började blöda igen eller om jag fick värkar.
    Sen hade jag lite småvärkar och mycket sammandragningar, men inget som utmärkte sig.
    På måndagkväll fick jag en ny blödning vid 20:15, jag kände inget, men ringde förlossningen. De skulle ringa upp inom en halvtimma. Jag gick på toa några gånger för att det kändes som om det rann, och en av gångerna jag var i hallen på väg till toa så gick vattnet. Det rann nerför benen och blev en pöl. Jag hade fortfarande inga värkar. De ringde upp och tyckte vi skulle komma in på en kontroll. När vi varit där i ca en timme så började värkarna. Jag var fortfarande bara öppen 1 cm, men fick stanna kvar ändå. Tack och lov för det! För jag hade väldigt kraftiga värkar, och det gick fort sen.
    Ett långt svar på din fråga...=) Men jag kände inget innan vattnet gick, förutom blödningen som jag tyckte "rann".
    Håller tummarna för dig!
    Kram

    SvaraRadera