Kategorier

lördag 23 oktober 2010

Trött På Min Jako

Vad trött jag blir på våran super avundsjuka fågel. Vi har en grå jako, vet inte ifall jag har sagt det tidigare. Men iallafall nu säger jag det igen. Han har blivit en riktigt odräglig individ utan dess like. Jag blev förvarnad innan bebisen föddes att det kunde bli så. Jag tänkte att det ordnar sig. Men nej det ordnar sig inte, jag är trött på fågeln som skriker som en stucken gris varje gång vi eller jag lämnar rummet. Under graviditetens sista veckor började det odrägliga bli ohållbart men nu är verkligen min gräns nådd. Är det någon som är intresserad???

Jag har redan pratat med en uppfödare som ska hjälpa mig. Fågeln i sig är helt underbar, men eftersom den numer är sotis klarar inte vi av att ha den hemma längre. Vi har verkligen inte hjärta till att avliva den. Han är som sagt bara sotis. Det går över ifall han får ett nytt hem med uppmärksamheten riktad till sig och inte till en bebis.

Sorgligt men sant...

1 kommentar:

  1. Jätte fin fågel, tråkigt att det inte fungerar för. Hoppas att ni hittar ett bra hem!

    SvaraRadera