Kategorier

onsdag 10 februari 2010

Ruvar dag 12



Jaha då ligger man på sjukhuset. Blev inlagd idag efter undersökningar & provtagningar. Jag har en överstimulering. Vätska i buken. Aj Aj Aj. Har fått 2 st påsar med dropp. Syster kommer snart & ska koppla på den tredje droppen. På kvällen ska jag få en spruta blodför tunnande. Det är tydligen så att jag har för lite vätska i blodet och det kan medföra risk för propp (i värsta fall). Annars ser alla andra blod värden okej ut. Hoppas verkligen att det här inte påverkar mina chanser att vara/bli gravid.

I såna här stunder hade det varit härligt att ringa en vän. Men ärligt talat, om jag börjar prata om överstimulering osv kommer min vän att fatta noll. Men däremot har jag en god arbetskamrat som är undersköterska & begriper en hel del, hon är ju också min vän ioförsig. Jag har pratat mycket med henne under resans gång så hon är lite insatt så det är skönt. En liten ventil kan man säga. Det behövs. Givetvis har jag maken, men ni förstår vad jag menar, man behöver prata med en polare. Min älskling tog hit min laptop bland annat, så att jag inte behöver vara uttråkad. Min man är guld värld!

Fyra ovarier- olika typer av äggstockar där man ser en eller flera äggblåsor av varierande storlek. Den nedre bilden är en motsvarande skiss av äggstockar från A till D







3 kommentarer:

  1. Inte roligt att ligga på sjukhus... Jag fick värsta hemlängtan när jag gjorde det... Men ibland så måste man. Hoppas det går bra för dig! Håller tummarna! Har själv ingen erfarenhet av överstimulering...

    Hoppas det går över fort!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Du missuppfattade nog min kommentar, jag har inte varit överstimulerad. Jag var inlagd för att jag vat tvungen att operera bort muskelknutor på livmodern innan vi fick börja med IVF. Så tyvärr kan jag ingenting...

    SvaraRadera
  3. Låter inte roligt. Hoppas att du snart mår bättre.

    SvaraRadera