Kategorier

lördag 13 februari 2010

Är det sant?



Idag har det varit en lugn dag.
Jag har lite graviditets symptom, ja nu vet jag iallafall att det gäller graviditet & det känns skönt. Jag kan äta små mängder åt gången för att det tar tvärstopp & känns som att jag har ätit ett helt julbord själv, på morgnarna mår jag illa har dock inte kräkts ännu, jag små rapar konstant & har halsbränna & känner mig trött. Sen så känner jag mig konstant uppblåst i magen, inte skönt alls, men det kanske beror på överstimuleringen som trots allt inte har lagt sig helt.
Jag/vi ska till fertilitetsmottagningen när jag/vi är i 7de veckan för att kolla att hjärtat slår & att bebis ligger rätt. Igår gjorde jag ett graviditets test & det visade negativt, tror att det är för tidigt att göra det ännu... ska göra grav testet den 16de som planerat. Blodprovet visade iallafall att jag är gravid så då är jag ju det. Jag vill berätta för hela världen om våran lycka men samtidigt så vet jag att det är dumt att göra det så här tidigt, när man inte ens vet att bebis ligger rätt...
Åh jag är så tacksam! Hoppas verkligen att det går hela vägen!




3 kommentarer:

  1. Grattis =)
    Jo jag är i v.5 exakta dagen vet jag inte det beror på om jag räknar efter cykeln eller ägglossningen men typ 4+2 eller 4+3 någonting.
    Har samma symtom började få det dagarna före BIM.

    SvaraRadera
  2. Beräknad Inte Mens BIM.
    Jag har funderat på att vänta till v.8 eftersom det ibland händer att de ser fel på vul och då kan det bli jobbigt, men vi får se om jag orkar hålla mig.
    Hade tänkt att boka tid till det 8 mars då jag är i 7+4 eller nått.

    SvaraRadera
  3. Hallåj!!

    Grattis så otroligt mycke, roligt att läsa!
    Jag var på äggplock i torsdags och fick 5 som var befruktade så på tisdag ska ja sätta in ägget som förhoppningsvis är bra!
    Roligt att läsa om folk som är i samma situation och speciellt när det gått så bra för dej!
    Lycka till.

    Mvh Louise
    ivfmare.blogg.se

    SvaraRadera