Kategorier

måndag 8 februari 2010

Ruvar dag 10

Hej svejs. Har jobbat natten till idag. Under natten mådde jag inte så bra så jag beslöt mig för att ringa min mottagning på morgonen. Jag ringde och fick en tid till gyn jouren. Läkaren gjorde ultraljud, kände & skickade iväg mig på labb. Jag fick lämna blodprov. Och mäta magen/midjans omkrets. Jag har drabbats av en överstimulering av äggstockarna. Mina äggstockar är 7cm vardera, dubbelt så stora än det normala. Mina värden var ganska ok trots allt så jag behövdes inte skrivas in. Men däremot fick jag mig en strikt tillsägele om att jag måste sjukskriva mig minst en vecka & att jag måste vila. Läkaren sa även att jag måste dricka mycket vatten & salta maten lite extra. Om två dagar ska jag tillbaka till kliniken för ytterligare blodprov tagning & undersökning för att se åt vilket håll det går. Ifall jag nu skulle må sämre de kommande dagarna så måste jag ringa gyn jouren.




Från det ena till det andra jag fick en Kommentar/förfrågan ifall det här var mitt första IVF. Svaret är ja.




Tack för era kommentarer. Jag tycker det känns så skönt att vara i "kontakt" med kvinnor i liknande situation.




3 kommentarer:

  1. Spännande jag ska in på mvc den 17/2 och kolla om Lillor hängt kvar hos oss =)
    jag går in i v.5 imorgon eller övermorgon, det beror på vilket jag använder när jag räknar, ägglossningen eller mensen.

    SvaraRadera
  2. Ojdå! Det låter inte skönt... Hoppas det lugnar sig och allt går bra!

    SvaraRadera
  3. Oj då... Nu ska du verkligen ta det lugnt och vila ordentligt! Sköt om dig! Kram!

    SvaraRadera