Kategorier

söndag 21 februari 2010

Träning-bra eller?

Tja ba!
Jag har jobbat sen igår tills idag, så jag har inte haft tid att uppdatera.
Gud vilken storm det var igår. Snöstorm kan man lugnt kalla det.
Allt är lugnt med mig. Lite halsbränna, trött, ömma bröst och allmänt uppsvälld hehe. I fredags var det 3 veckor sen doktorn lade tillbaka det befruktade ägget. Hoppas allt fortsätter så här bra. Känner mig förväntansfull inför ultraljudet vecka 7 som är i början på mars=)
Imorgon ska jag försöka ta mig i kragen & komma igång med någon lättare fysisk aktivitet. Det är bara bra ifall man tar tex en 30 min promenad varje dag när man är gravid har jag hört. Jag hade lagt av med min träning eftersom jag hade så stora äggstockar. Men nu mår jag bra så det ska inte vara något problem, så vitt jag vet. Vad vet ni om träning & graviditet? Är det bra? Kommentera gärna jag är nyfiken på vad ni vet=)

Sweet Comments

2 kommentarer:

  1. Det är bra att träna och röra på sig. Men gör inte mer än vad du orkar, men att röra på sig är absolut bra! Själv är jag väldigt dålig på det... Tycker om att promenera, men i början mådde jag så illa så jag inte kunde, och sen kom all snö med massa halka. Så nu vågar jag inte.
    Hoppas allt är bra!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag har hittat till din blogg genom en annan blogg. Jag är också i början av min graviditet och det är jättekul att läsa hur andra upplever det.
    Jag har läst lite om träning i en gravid-bok, där de säger att om man hade tränat förre graviditetet regelbundet, kan man fortsätta det, men om man inte gjorde det, då är det bättre att välja någon lättare aktivitet som promenad, yoga, simmning, framför allt i början av graviditetet.
    Lycka till!
    Tonci

    SvaraRadera