Kategorier

fredag 5 februari 2010

Ruvar dag 7

Har haft samma premenstruella känsla under naveln under förmiddagen. Annars mår jag helt ok. Jag är sååå nyfiken på ifall jag är gravid eller inte. Hur ska jag kunna hålla mig till den 16de...


Idag på förmiddagen på Malous program efter tio på TV 4 tog dom upp Endometrios. Det kom en läkare till programmet & pratade om sjukdomen. Jag tycker att det är jätte bra att det tas upp mer & mer. Jag har Endometrios som upptäcktes genom en titthålsoperation. Man misstänkte tidigare att jag hade Endometrios men man visste inte säkert. Jag har alltid tyckt att gyn undersökningar har varit skit jobbiga. Äggplockningen var en av de smärtsammaste upplevelserna jag har varit med om. Jag fick smärtlindring in travenöst & lugnande före ingreppet. Ingenting hjälpte. Jag kände allt & det var hemskt.


Humör mässigt känner jag mig som ett monster... Kan pysa till för minsta lilla... Kan skratta så jag nästan kissar på mig i nästa stund & sist men inte minst är jag känslig, igår spelade jag en vacker låt i bilen, jag började grina, tårarna sprutade. Snacka om hormoner alltså.

2 kommentarer:

  1. Tack för den fina kommentaren i min blogg! Jag hoppas verkligen att det går bra och att du får ditt plus!!!
    Jag kan oxå börja gråta för allt och inget, hormoner är inte att leka med... =)

    SvaraRadera
  2. Jag blir så glad när jag hör att media tar upp allt som har med ofrivillig barnlöshet att göra. Allmänheten behöver mer kunskap för att kunna förstå bättre.

    SvaraRadera