Kategorier

torsdag 4 februari 2010

Ruvar dag 6

Hej hopp. Idag mår jag bättre. På förmiddagen hade jag åter igen en molande mens liknande värk men det gick över sen på eftermiddagen. Jag har ju inte fått någon blödning & det hoppas jag att jag inte får. Sitter här på min säng & väntar på att hårfärgen som jag precis har kladdat i håret ska göra sin verkan. Idag fick jag avsäga mig (sjukanmäla mig) från ett 3 timmars arbets pass. Eftersom detta innebar att jag skulle få lyfta ett 2 årigt barn. Jag har ju fått stänga order om att jag inte ska lyfta tungt eller anstränga mig för mycket de närmaste 2 veckorna. Framförallt för mitt eget bästa. För ifall jag nu skulle få ett missfall så ska jag inte behöva ha dåligt samvete för att jag har ansträngt mig i onödan. Efter jobbet kommer jag numer hem & lägger mig & vilar resten av dagen. Allt för att ta det så lugnt som möjligt. Man behöver inte överdriva heller men jag känner mig så trött så det passar mig ypperligt att vila.

Åh jag hoppas så innerligt att allt ska gå bra. Att jag ska ta mitt graviditets test den 16de februari som planerat och att det ska visa positivt! Gravid! Vi skulle bli så glada. Det är så efterlängtat. Jag älskar barn. Jag vill ha ett eget litet barn, mitt eget barn att älska. Älska utan gränser. Mitt liv skulle kännas helt. Åh vad jag längtar.

Jag har tagit avstånd från vänner & bekanta. Inget elakt menat. Men ärligt talat så orkar jag inte just nu. Det känns så komplicerat att behöva förklara. Dom säger att dom förstår men jag känner att man behöver vara i den här situationen för att förstå....sen kan dom utan mening vräka ur sig saker som inte passar mig just nu. Känns bara onödigt. Jag är liksom helt inne i min grej. Jag vill gärna dela med mig av den goda nyheten den 16de ifall den blir positivt. Då kan man liksom släppa allt som just nu känns så komplext.

Kan erkänna att jobbet är en frizon för mig. Tiden går och jag tänker på annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar