Kategorier

onsdag 17 februari 2010

När är det ok?

När är det ok att börja berätta för familj & vänner att man är gravid? Jag har hört att man brukar göra det efter tolfte veckan. När berättade ni? När tycker ni att det är ok att berätta?
Eftersom min man & jag har varit öppna med hela situationen och processen som vi har gått igenom så har det fallit naturligt att de närmsta nu vet att vi väntar bebis. Jag vet inte ifall det är så smart att säga det så här tidigt. Vad ska man göra när man är överlycklig & alla vill veta hur det går med behandlingen?
Funderar lite...

4 kommentarer:

  1. När vi gjorde första försöket så visste alla om vad vi gick igenom, så då fick de reda på det negativa med en gång.
    Denna gången var det bara min ena syster som visste (pga massa hundvakt), så hon fick veta med en gång.
    De andra hade vi tänkt berätta för på julafton med nån söt julklapp, men vi kunde inte hålla oss... Så vi berättade för alla när vi gjort första VUL på Sahlgrenska i v 7.

    SvaraRadera
  2. Stort grattis!!

    Jag har berättat för närmsta familjen om försöket, så tar det sig, får de reda på det också, återstå att se om det var rätt taktik.
    Det är svårt att råda... Det viktiga är väl att det känns rätt för er.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror att du bara kan känna själv om du vill berätta eller inte. Det blir bra både och.

    SvaraRadera
  4. Vi har oxå genomgått en hel del behandlingar och de närmste har vetat, så när pluset kom efter nästan 5 år kunde jag inte hålla mig. Sen tänkte jag att om det blir missfall så är det kanske lättare för alla att förstå varför man är orkeslös och deppig. Men du käner själv självklart =)Kram

    SvaraRadera