Kategorier

torsdag 18 februari 2010

Berg & Dalbana

Vissa dagar är ros & andra är ris. Vissa dagar är ros ena sekunden & ris nästa sekund. Har det kanske nåt med hormonerna att göra?
Idag var en ytterst märklig dag för mig. Jag jobbade bara 4 timmar men jag hann känna en hel del under dessa 4 timmar. Upp & ner som en berg & dalbana känslomässigt Jag har det super bra på jobbet. Mina kollegor är underbara. Dom vet mer om hela den här IVF historien än vad mina vänner vet...låter kanske konstigt men så är det. Ibland får man en & annan kommentar som görs av sådanana som inte tänker innan dom talar. Det sägs att man inte ska vara för privat på arbetet. Jag tror jag har passerat den gränsen, jag har varit lite väl privat. Jag kanske borde ha bett om att få någon att prata av mig med. Som läkaren rådde mig & maken i början av behandlingen. Vi valde bort det eftersom vi skulle "fixa" det utan själslig hjälp (kurator). Jag känner mig lite dum eftersom min vardag borde vara så underbart vacker på alla sätt & vis nu när vi äntligen har nått en del av vårt mål. Jag vet inte vad som är felet, kan det gå upp & ner känslomässigt under en graviditet? Är man extra känslig?
Sen har jag trillat in på bloggar där jag har läst kommentarer som är så oerhört tråkiga. Det finns en tjej som är ungefär i samma vecka som mig. Hon skriver att hon är så orolig för det första ultraljudet då man får se hjärtat slå osv. Hon berättar att hon vet att efter det första ultraljudet, när hon har sett att hjärtat slår, kommer hon kunna slappna av. Då får hon en kommentar av en kvinna som tänkte likadant, som vid sina graviditeter var på sina ultraljud, såg hjärtslagen & allt var ok, & sen fick missfall. Fick missfall 2 ggr tror jag det var. Sen skrev hon nåt annat som skulle vara peppande, men hur fan tänker man om man skriver så. Är det jag som är överdrivet känslig bara?




Sweet Comments




2 kommentarer:

  1. Hej! Jag blev nyfiken på den sidan när jag såg dina bilder i din blogg. Finns sååå mycket fint! =)Ska se om jag kommer ihåg hur jag gjorde för att få bilden rörlig...
    När du gått in på nytt inlägg så klicka på Redigera HTML (står till höger om titelfältet). Sen går du in på bildsidan, under varje bild finns ett fält med text, markera och kopiera texten, sen högerklicka klistra in i rutan på bloggen där du annars skriver.
    Bilden syns sen när du publicerat och tittar på din blogg.
    Hoppas du förstår hur jag menar, jag är inte alltid så bra på att förklara... Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Förresten frågar man inget så får man inget veta! Jag svarar om jag kan, är inte så jättebra på bloggen själv, men jag har syskon som varit med längre.

    Man är extra känslig när man är gravid. Mina hormoner åker verkligen bergochdalbana, just nu är det så jobbigt så jag valt att vara hemma från jobbet i en vecka... Är i v 23 (22+1) nu, så jag ska jobba 2 månader till, sen gå på havandeskap. Det blir nog inga problem för jag jobbar i vården, och det är ganska tungt.

    SvaraRadera