Kategorier

måndag 22 februari 2010

Vikt uppgång av hormoner

Tro det eller ej. Jag har knappt gått upp ur sängen idag. Känner mig sååå trött & eftersom jag är ledig idag så har jag ioförsig ingen anledning att stressa hehe. Klockan är ca15.45 & jag har slängt in en kyckling i ugnen & ska göra ris. Min man kommer hem snart & är vrål hungrig hehe. Hade tänkt åka & träna idag. Ett spinning pass men jag ska ta det jätte lugnt. Jag tränade minst 3 gånger i veckan fram till det att det var dags för äggplockning. Sen drabbades jag av en överstimulering av äggstockarna så det har inte blivit någon träning på ca 4 veckor. Jag känner att jag måste träna, jag har gått upp så mycket i vikt av hormonbehandlingen. Förr var jag en sådan som tänkte att den dagen jag blir gravid ska jag passa på & äta allt jag älskar. Men nu när jag är gravid tänker jag annorlunda. Jag är bara 1.58 lång, så allt syns på mig. Jag väger hela 70 (!!!!) kg nu. Jag har gått upp nästan 10 kg av hormonerna. Jag är mycket tacksam och glad=) men jag vill vara fin oxå hehe. Gick ni upp i vikt av hormonerna?

Sweet Comments

4 kommentarer:

  1. GRATTIS till graviditeten! Jag hoppas på samma resultat för mig själv om ett par veckor..

    Angående viktuppgång är det ju supervanligt. Jag har dock klarat mig och gick inte upp ett gram, men som med allt annat är det ju individuellt.

    Var detta ert första IVF?(Har inte läst igenom bloggen, men ska allt göra det så fort mer tid finns!.)

    SvaraRadera
  2. Oj vad spännande med ultraljud. Jag håller tummarna för att det går kanon!

    Vi lyckades också på första försöket, men fick tyvärr missfall. Så nu hoppas jag på ett plus som stannar. :)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Härligt med första ultraljudet. Jag har inte gått på hormoner, men har gått upp i vikt under mina 9 veckor i alla fall. 173 cm och väger 80 kg, ser ut som en tjockis! Eller är det så att jag har blivit en? Hm...

    SvaraRadera
  4. Jag skulle gå in i vecka sex samma dag som det satte igång, så det var ju rätt tidigt, men lika smärtsamt ändå. :(

    Kram

    SvaraRadera