Kategorier

fredag 26 februari 2010

Avreagerar Mig Lite

Känner mig putt idag.
Imorgon ska jag jobba på ett ställe som jag egentligen inte trivs att vara på. Jag har alltid kunnat härda ut & varit stark. Men nu känner jag att jag snart når en bristnings gräns. Jag kan inte vara på ett ställe där jag inte trivs. Speciellt inte nu när min stubin är kort. Känner mig riktigt otålig. Orkar inte serva folk & vara till lags. Jag har alltid älskat mitt arbete, men de sista ca 2 veckorna har det kännts som att jag ska explodera i vilken sekund som helst. Borde jag ta ledigt kanske? Vet inte om det är hela IVF karusellen som har tagit ut sin rätt till slut eller ifall det är mina graviditets hormoner som gör att jag känner mig så icke tolerant mot andra människor. Idag fick jag ännu en idiotisk kommentar som gjorde mig ox tokig. Det var av en person som "bryr sig". Kommentaren löd: Tänk på vilka & hur många du säger att du är gravid till. Det är ju trots allt tidigt. Tänk om nåt skulle gå snett. Då skulle du behöva förklara det för så många.
Jag lovar att jag inte behövde höra det där. Vad fan trodde personen da???? Att jag inte är medveten om riskerna som finns före vecka 12 eller?? Jag blir sååå förbannad på idiotiska kommentarer.


1 kommentar:

  1. Halloj!
    Kul att du hittade till mig!
    Nu har jag inte läst igenom hela din blogg, har du gjort ett frysförsök eller ett ivf försök?
    Jag har gjort ett fet och hade insättning den 7/2, men det var 5 dagars odling. Så jag skriver in den 272 som ägglossning på tex familjelivs sida.
    Då kommer det fram att jag är i vecka 5+4 idag.

    SvaraRadera