Kategorier

lördag 12 mars 2011

Is i magen

Nu har lille killen somnat. Det piper i bröstet vid varje andetag & han hostar & det låter som att han ska spy varje gång han hostar. Läkaren som vi träffade idag kom med en rekommendation, hon sa så här:
När han hostar eller låter som att han inte får luft så kan ni ändra läge på honom. Ge honom ljummet vatten det hjälper slemmet att lösas upp.
Han syresätter sig bra visar undersökning & det ger mig lugn, för då vet jag att han inte kvävs. För ärligt talat så känns det som om att han kvävs, eller det låter som det & ser ut som det ibland.
Jag har staplat kuddar som Lucas sitt/ligger på och medans jag skriver det här inlägget har jag varit in & ändrat läge på honom & det hjälper faktiskt (en stund iaf). Ljummet vatten har han också fått...men jag vet inte ifall det hjälper...inget trolleri direkt med varken medicin, läges ändringar eller vätska. Man får ha is i magen, det ger sig så småningom. Det är svårt, för som mor vill jag mitt barns bästa, & eftersom jag inte kan trolla så måste jag hålla ut.

1 kommentar:

  1. Usch, det är inte lätt när de små är sjuka. =(
    Håller tummarna att det går över snart.

    SvaraRadera