Kategorier

måndag 21 mars 2011

Är det så det funkar?

Det kanske låter överdrivet men vi trodde vi skulle förlora honom. Sista gången vi åkte in till akuten var Lucas som en vissen blomma. Han var hängig & slö. Jag hade redan bestämt mig för att inte åka därifrån! Tur att läkaren som jobbade bad en överläkare (erfaren) kika på lill killen. Sagt och gjort. Överläkaren kom in i undersökningsrummet kikade igenom Lucas & började säga åt den andra läkaren alla prover som behövdes tas. Överläkaren kikade i örat & sa att det var en öroninflammation bland annat, den andra läkaren hade redan tittat i örat men inte sett något.
Ska en erfaren överläkare behöva komma & kika på mitt barn för att det ska bli fart på åtgärder? Är det så det fungerar?
Man kan fundera...

Igår sa maken till mig jag trodde vi skulle förlora honom jag var så rädd!
Sanningen är den att jag kännde precis samma sak. Jag mådde riktigt dåligt min aptit försvann totalt, inte kunde jag sova, jag hade samma kännsla i kroppen som när min mamma gick bort.

Fy 17!

5 kommentarer:

  1. Ja, man upphör aldrig att förvånas!!!!
    Skandal.

    Stor kram till er!!!!!
    Luiza

    SvaraRadera
  2. men fy, nej så ska det verkligen inte funka. Jag åkte in akut en natt och blev tagen på allvar, små små barn har väl inga jätteresurser. Hopaps han mår bättre snart. Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att han börjar bli piggare! Tur att ni fick rätt hjälp till sist, det gäller att stå på sig även när man är sjuk... kram

    SvaraRadera
  4. Fy.. va hemskt att det är så!
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  5. Så frukansvärt, det är så hemskt.

    Många kramar

    SvaraRadera